|
Hej Amino! Jeg har et irriterende lille problem, som jeg håber jeg kan få nogle gode råd om. Jeg har netop udgivet en e-bog på Amazon.com. Det var meningen at bogen skulle være gratis, da jeg ikke er interesseret i at tjene penge på den af personlige årsager, men ifølge Amazon kan man ikke sælge e-bøger gratis på deres side. Istedet findes der et little 'trick' til at gøre sin bog gratis. Man lægger den ud på en anden webshop til 0 kr, og fortæller derefter Amazon at den findes på nettet til en billigere pris. De har derfor en regel på deres side om at de matcher billigeste pris - DVS. gratis. Bogen bliver så gratis på Amazon. Men her er problemet. På denne 'anden' hjemmeside tager udgivelses-processen op til en måned, mens den på Amazon kun tager en dag eller to. Min bog kommer derfor til at være til salg for 0.99 dollars på Amazon indtil denne anden hjemmeside er færdig med at udgive bogen og jeg derefter kan 'matche' prisen. I mellemtiden kan folk altså købe min bog på Amazon for 0.99 dollars. Det ville egentlig ikke gøre så meget, hvis jeg altså vidste hvorn' faen' man gør i forhold til skat. Da bogen kun vil være til salg for penge i højest en måned, så er det vel ikke en årsopgørelse man skal begive sig ud i? Jeg regner i hvert fald ikke med at jeg vil få mere en en lille håndfuld salg mens bogen koster penge, så det kan ikke blive meget mere en 100-300 kr. Er der en eller anden nem måde hvor man bare lige kan ringe til sin bank og oplyse det beløb man skal betale skat af? Det virker som sådan et lille og ubetydeligt beløb som måske ville kunne ignoreres, men jeg er heller ikke interesseret i at få 'bøder' eller lignende. Jeg vil jo gerne følge reglerne. Hvordan gør jeg det her nemmest? Tak på forhånd. |
Du kan bare opgive fortjenesten i rubrik 15 i selvangivelsen - (forskud rubrik 210) så er det fint nok
vh John Hannover
Bliv gratis medlem