Min spørgsmål er, hvad ville være smartest og lovligt?
1.Skal jeg oprettet endnu en personligt ejet virksomhed til www.smarties.dk og dermed også køre endnu et separat regnskab,......
2. Kan jeg drive smarties.dk under medieland.dk dennes regnskab, og få betalingsløsning til smarties.dk? Er det lovligt jf. Skat og se smarties.dk som en slags udvidelse af min nuværrende forretning?
1.Skal jeg oprettet endnu en personligt ejet virksomhed til www.smarties.dk og dermed også køre endnu et separat regnskab,......
2. Kan jeg drive smarties.dk under medieland.dk dennes regnskab, og få betalingsløsning til smarties.dk? Er det lovligt jf. Skat og se smarties.dk som en slags udvidelse af min nuværrende forretning?
1 du kan kun have EN personlig enkeltmandsvirksomhed. Du kan dog godt have 2 SE numre og 2 momsregistreringer hvis du vil føre separat regnskab. Du må dog også gerne have 2 brancher i et og samme CVR og SE
2 ja det er lovligt. Du bør have separate regnskaber da der jo principielt kun er fradrag for udgifter der tjener til at skabe indtægter, og derfor ikke som udgangspunkt fradrag i EN aktivitet i indtægter fra en anden - men det vil ikke skabe problem når begge køres med indtægt for øje