Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura kvote 2?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle der ved, hvad jura kvote 2 kræver? Hvordan man laver en ansøgning? Det ville være en stor hjælp, hvis nogen kunne hjælpe.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:13

Det er forskelligt, hvad det kræver på de forskellige universiteter.

På Syddansk Universitet (Odense) kræver kvote 2:

1. Karakteren 2,0 eller derover i

- Dansk A

- Engelsk B

- Historie B eller Idehistorie B eller Samfundsfag B eller Samtidshistorie B

2. En motiveret ansøgning og et CV

3. Deltagelse i en optagelsesprøve og et interview.

Om adgangskrav på SDU: http://www.sdu.dk/uddannelse/bachelor/jura/adgangskrav

Om motiveret ansøgning: http://www.sdu.dk/uddannelse/optagelse/bacheloruddannelser/kvote_2/motiveret_ansoegning

Du bør søge flere steder, hvis du virkelig gerne vil læse jura.

På Københavns Universitet er det næsten umuligt at komme ind på kvote 2. De fik 1011 ansøgninger til 78 kvote 2-pladser i 2016.

Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:20

Har du været forbi UG.dk? :-)

Tilmeldt 7. Oct 16
Skrevet kl. 20:45

Tak for svaret, men jeg vil gerne søge ind på ku. Jeg ar ender frivilligt hos nogle advokater og har været ansat et år. Det skal lige sige at jeg studere Erhvervsøkonomi altså ha-almen og er på mit 3. Semester. Men økonomi vækker bare ikke min interesse har jeg fundet ud af:)

Tilmeldt 7. Oct 16
Skrevet kl. 20:46

Ja det har jeg :-) men tænker mere, hvad sådan en ansøgning skal indeholde ud over erfaringer :)

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:10

Yasmin7:

Tak for svaret, men jeg vil gerne søge ind på ku. Jeg ar ender frivilligt hos nogle advokater og har været ansat et år. Det skal lige sige at jeg studere Erhvervsøkonomi altså ha-almen og er på mit 3. Semester. Men økonomi vækker bare ikke min interesse har jeg fundet ud af:)

Så skal du selvfølgelig søge ind på KU, men du kan jo sagtens søge flere steder. Smile

Yasmin7:

Ja det har jeg :-) men tænker mere, hvad sådan en ansøgning skal indeholde ud over erfaringer :)

Det står der lidt om i mit link, f.eks.

Hvad er din drivkraft - din motivation, og hvordan vil du begrunde, hvorfor vi skal optage netop dig:

Hvilke dybere bevæggrunde har du for at vælge netop denne uddannelse? - husk - der findes ingen forkerte svar. 

Hvilke relevante kvalifikationer og erfaringer har du med dig, og hvordan har disse kvalifikationer og erfaringer influeret på dit valg af uddannelse?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 23:47

Yasmin7:
Er der nogle der ved, hvad jura kvote 2 kræver?

Undskyld men hvis du ikke en gang selv kan finde ud af det, er du slet ikke egnet til jura studiet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)