Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor Facebook gruppe - kan de sælges?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Et hurtigt spørgsmål:

Jeg har et par større Facebookgrupper, som opererer indenfor køb & salg af storkøkken- & restaurantinventar.

De har ca. 11.000 & 6.000 medlemmer.

Kan de sælges? Altså "rettighederne" til siderne som administratorer.

Mange hilsener

Karsten

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

ja, selvfølgelig kan de sælges - det kommer jo an på prisen du ønsker for det.

Mange tror desværre at større FB sider er guld værd, fordi så kan man jo bare smide en masse reklamer i hovedet på brugerne,

men så forsvinder de jo.

Der er sikkert flere som vil skrive at det er imod FB's regler at sælge/overdrage rettigheder til en FB side, men der handles jo FB sider hver dag.

Hvad forventer du af pris?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Der er sikkert flere som vil skrive at det er imod FB's regler at sælge/overdrage rettigheder til en FB side, men der handles jo FB sider hver dag.

Ja jeg er så en af flere.
Du må IKKE sælge din Facebook gruppe side eller gruppe, som det står meget tydeligt i Terms of Use på Facebook.
Du ejer kun det indhold der er på siden, og har givet Facebook lov til at bruge din tekst og billeder efter behag. Alt andet er ejet af Facebook og derfor kan du ikke sælge noget du ikke ejer.

Ja og der er mange der sælger Hash, men at andre gør det, gør bare ikke salget lovligt.
Et skidt råd at give andre, at fordi mange bryder loven, så bare gå igang.

Men alvorlig talt, kan jeg kun fraråde at sælge en side. Grunden er åbenlys. Hvis du sælger en gruppe til en anden og denne person ikke arbejder i præcis samme tråd som du har gjort, så risikerer du bare at en del bruger spam melder dig og køber så får siden lukket ned. Hvem mon køber vil henvende sig til for at få sine penge retur fra?
Du kan sælge din side dag et og dag 2 lukkes siden af Facebook. Mon køber vil være glad for dig?
Du har absolut ingen kontrol over det produkt du sælger.

Når det så kommer til værdiansættelse af en Facebook gruppe, er det så godt som umuligt at fastsætte værdien, grundet et væld af faktorer.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Hvis du sælger en gruppe til en anden og denne person ikke arbejder i præcis samme tråd som du har gjort, så risikerer du bare at en del bruger spam melder dig og køber så får siden lukket ned. Hvem mon køber vil henvende sig til for at få sine penge retur fra?

Du har helt ret, hvis du køber en FB side hvor folk har tilmeldt sig omkring mad, og du så køber den og begynder at vise opslag med børnetøj - ja, så er du jo selv skyld i det, og det er da ikke sælgers problem. Så igen, det er ikke noget galt med at købe en FB med f.eks. strik, hvis du viderefører den med strik - og ingen vil bemærke det. Det er kun hvis du lige pludselig skrifter sidens emne at det kan være et problem.

Og igen, vedkommende kan også lave en gratis side på f.eks. WIX og sælge den med tilhørende facebook side.

Jeg skal ikke komme ind på FB regler, jeg kommenterede på trådstars spørgsmål, og ja - man kan godt sælge/overdrage administrationsrollen til en anden - men igen, det er absolut ikke guld værd at have en FB side, fordi hvis man skal tjene penge som man har givet for det, så skal man begynde med reklamer og lign. og det kan brugerne ikke lide.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Tak for dit indspark!

Jeg kan sagtens følge din argumentation.

Grunden til mit oplæg er flere:

1. Siderne blev skabt på et tidspunkt hvor undertegnet havde en hel del udstyr & inventar til restaurant- og catering branchen. Her fik vi så hurtigt skabt et forum, hvor det var medlemmer der havde interesse i disse produkter. Nu bruger vi ikke selv siden mere, aktivt.

2.Der er jo noget arbejde i at vedligeholde en sådan side. Der kommer dagligt 50-100 nye medlemmer i hver gruppe. De skal alle lige have en let screening. Samtidig skal der en gang imellem kigges på indlæg, og evt slette nogle af disse. 

3. Der kunne jo findes personer med daglig salg & håndtering af disse varetyper, som mener det kunne være interessant med mulighed for at få sin egen platform  henvendt til så mange unikke brugere indenfor et særligt felt. Her ville man så kunne køre en kontrolleret reklamestrategi, mhb på salg af egne produkter. Det er klart at dette forum er skabt til et særligt marked - derfor vil det ikke give mening at sælge den til en murermester eller anlægsgartner, bare for at tage et par eksempler.

4. Nogle friske øjne, kunne måske få mere ud af siden, den daglige store trafik, og synergien mellem de to sider?

5. Man må som køber, naturligvis, være afklaret med at FB måske, lukker siden, eller man skræmmer medlemmer væk, hvis man er for aggressiv i sin tilgang. Derfor må aftalen også være, at man køber som beset, og man som køber er klar overe farerne.

Smid gerne noget feedback på ovenstående! :)

God aften!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marwe

Tak for dine indlæg!

Du har ret - man skal holde sig indenfor den varekategori, og de produkter som har sin daglige gang på siden. Så kan man, hvis man har behov for det, begynde så småt, at lægge egne produkter op.

Med hensyn til pris.. tja, den må vi nok hellere holde i et lukket forum! :)

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det står nævnt ovenfor så er det imod Facebooks ToS. Men derfor sker det alligevel tit at grupper skifter ejer. Bare undgå at sende den videre til en der  vil spamme med reklamer. Evt kunne en bruger af gruppen være en potentiel køber, som vil køre den videre på en ordentlig måde.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Marwe:

Og igen, vedkommende kan også lave en gratis side på f.eks. WIX og sælge den med tilhørende facebook side.

Ja det kan man godt, men det er stadig 2 ting, hvor Facebook er en selvstændig del som du stadig efter deres Terms ikke må overdrage på nogen måde uden skriftlig accept fra dem.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Bøttker:

Hej Fresno Bob

Tak for dit indspark!

Jeg kan sagtens følge din argumentation.

Grunden til mit oplæg er flere:

1. Siderne blev skabt på et tidspunkt hvor undertegnet havde en hel del udstyr & inventar til restaurant- og catering branchen. Her fik vi så hurtigt skabt et forum, hvor det var medlemmer der havde interesse i disse produkter. Nu bruger vi ikke selv siden mere, aktivt.

2.Der er jo noget arbejde i at vedligeholde en sådan side. Der kommer dagligt 50-100 nye medlemmer i hver gruppe. De skal alle lige have en let screening. Samtidig skal der en gang imellem kigges på indlæg, og evt slette nogle af disse. 

3. Der kunne jo findes personer med daglig salg & håndtering af disse varetyper, som mener det kunne være interessant med mulighed for at få sin egen platform  henvendt til så mange unikke brugere indenfor et særligt felt. Her ville man så kunne køre en kontrolleret reklamestrategi, mhb på salg af egne produkter. Det er klart at dette forum er skabt til et særligt marked - derfor vil det ikke give mening at sælge den til en murermester eller anlægsgartner, bare for at tage et par eksempler.

4. Nogle friske øjne, kunne måske få mere ud af siden, den daglige store trafik, og synergien mellem de to sider?

5. Man må som køber, naturligvis, være afklaret med at FB måske, lukker siden, eller man skræmmer medlemmer væk, hvis man er for aggressiv i sin tilgang. Derfor må aftalen også være, at man køber som beset, og man som køber er klar overe farerne.

Smid gerne noget feedback på ovenstående! :)

God aften!

Forstår godt hvad du mener og naturligvis vil man da gerne have en smule mønt af noget man har lagt rigtig meget arbejde i.

Men lad os prøve at dreje den om.

Hvad ville du give for en Facebook side, hvor du kunne risikerer at den blev lukket efter 4 dages brug?
Hvad ville du så give...

Fra min stol kunne det dreje sig om et par hundrede dask og intet andet.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har med succes solgt flere Facebook sider, i forbindelse med jeg lukkede ned for de webshops jeg havde. Jeg har ikke hørt om nogen som har mistet en side de har købt.

Er det noget i andre har eksempler på??

God arbejdslyst!!

René

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)