Hejsa, Jeg håber der sidder nogle venlige mennesker derude som kan hjælpe mig med at få besvaret nogle få spørgsmål. Det er vigtigt for mig at pointere jeg er helt ny i dette felt, og meget gerne vil have helt lavpraktiske svar :) Jeg påtænker at skyde lidt penge i virksomheden fra min privat opsparing. - Bliver jeg beskattet af det? Følger der nogle forpligtelser med så snart man bliver momsregistreret? Som sagt er det en "hobby" virksomhed, og regner aboslut ikke med nogen voldsom indtængt. |
Galahat:1
Jeg påtænker at skyde lidt penge i virksomheden fra min privat opsparing. - Bliver jeg beskattet af det?
2Jeg skal have købt mig en ordentlig PC til at arbejde videre på virksomheden, kan jeg købe den og spare momsen uden at være moms registreret?
3Jeg påtænker ikke at beholde min privat PC bagefter, da jeg ikke umiddelbart har plads til begge ting - må jeg bruge den privat?
4
Følger der nogle forpligtelser med så snart man bliver momsregistreret?
1 nej - det sker i mellem regning så de kan trækkes ud uden skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html
2 nej moms fradrag kan kun tages hvis man er momsregistret og hvis computer så står hjemme og forventes brug privat skal man normalt dele momsen så man ikke tager det fulde momsfradrag men måske 50/50
3 ja når du ikke har trukket moms og du bare ved at hvis du lukker så skal du uanset afskrivning købe den ud igen så fradraget forsvinder
4 ja momsregnskab og momsindberetning - også ved 0 - du kan så trække købsmoms fra men skal så også lægge moms på alle dine salg
vh John Hannover