Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier eller Forex??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil gerne til at handle med enten forex eller aktier. Jeg sidder dog og spekulere på hvad der passer bedst til mig?

Jeg tænker at ligge ud med en kapital på 20-30.000kr. Jeg ser gerne at der er potentiale for at lave 2000kr om til 2500kr eller lign, på en enkel dag.

Hvad kræver de forskellige markeder og hvad ville i anbefale?

Har i evt erfaringer eller løsninger som jeg kan tage med mig? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

forex er i sin natur langt mere risikofyldt - kortsigtede - og i farligste form gearede (om du får tilgang til det sidste er nok usikkert) Her kan 2000 teoretisk blive til 2500 - hvis man rammer f.eks. pundet den dag brexit besluttes - men det er udpræget risiko - og skal man have en kinamands chance, så vil jeg mene det kræver at man følger rigtigt meget med i alt der sker i verden. Du kan naturligvis holde dig til "sikre valutaer og ingen gearing" og så er risiko jo til at overskue - valutaer er ofte ret stabile, men så laver du heller ikke 2000 om til 2500 på en dag jo. 
Risiko og mulighed hænger helt tæt sammen

Aktier vil det være muligt at både shorte (gå efter nedgang) eller opgang - du kan vælge certifikater i hele markeders index eller foreninger eller enkeltpapirer. Du skal ikke fordele 20.000 på mange, for så er omkostningerne for høje. 

2.000 til 2500 på en dag er muligt - det er det modsatte så også

Hovedregel er, at hverken i forex eller aktier, er der stor sandsynlighed for at "slå markedet" og her ligger aktieforventning nok lidt underdrejet nærmeste 3 mdr - et sted mellem 0 og 2% max på hovedmarkederne - og slå det, er som nævnt svært

I både forex og aktier - er prisen sat efter det som markedet forventer den skal være i morgen - og fremover og ikke bare efter hvad den burde være på en regnemaskine i dag.

Læs lidt basalt om aktieinvestering http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/aktieinvestering-grundforudstninger-for.html grundliggende-  og læs http://finansiel.blogspot.dk/2013/08/risikoprofil-investering-i-vrdipapirer.html om vigtigheden af, at du finder den rigtige risikoprofil for dig selv

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)