Hej Mit navn er Patrick Jørgensen og jeg har et stort problem. Jeg har kæmpe ambitioner med at få startet en virksomhed op, men jeg kan simpelthen ikke finde på en ide. Har i nogle spørgsmål man evt. stiller jeg selv? eller en guide til at hvordan man for den helt rigtige ide, for dig personligt. |
Sådan helt overordnet tror jeg sjældent at det ender med succes, hvis man bare sidder og brain stormer til man har få en ide. Det betyder jo et eller andet sted, at man ikke brænder for ideen, eller noget specifikt. Jeg synes at enhver virksomhed bør stiftes på baggrund af et brændende ønske for enten at løse et problem/indfri et behov, eller en stærk tro på at man kan gøre det bedre end konkurrenterne.
Stort set uanset hvad du vil starte op, er der konkurrenter. Enten direkte eller indirekte, så vælg et område hvor du tror på at du med dine kompetencer, erfaring etc. kan slå dem, eller ihvertfald tage markedsandele. Selve ideen er ikke altafgørende for om du kan skabe en succes eller ej, det er i langt højere grad et spørgsmål om du kan drive ideen til succes.
Tag udgangspunkt i hvad du er god til, det vil jeg mene er en god start.