Tak for svar David og John. Men igen, som jeg forstår OnePlus udmelding, så importerer de selv deres telefoner til et lager i EU (vistnok i Tyskland), og betaler derfor selv import-told og moms, og kan derfor sælge dem frit i EU. Men fordi de ikke er et EU firma, så kan de ikke udstede en EU moms-kvittering. Så umiddelbart, så tror jeg ikke vi løber ind i import-problematikker, men modsat kan vi heller ikke trække import-momsen fra. Men mit spørgsmål er stadig, om I tænker man så blot skal bogføre det som et køb uden moms? |
Det gør I ikke hvis varen kommer fra EU (importregistreringsproblem) for så kommer den ikke gennem told, og det er jo der importreg kræves. Importregistrering er i øvrigt en 2 sek sag og helt gratisallan.egebjerg:Tak for svar David og John. Men igen, som jeg forstår OnePlus udmelding, så importerer de selv deres telefoner til et lager i EU (vistnok i Tyskland), og betaler derfor selv import-told og moms, og kan derfor sælge dem frit i EU. Men fordi de ikke er et EU firma, så kan de ikke udstede en EU moms-kvittering.
Så umiddelbart, så tror jeg ikke vi løber ind i import-problematikker, men modsat kan vi heller ikke trække import-momsen fra.
Men mit spørgsmål er stadig, om I tænker man så blot skal bogføre det som et køb uden moms?
Nej I kan ikke trække en moms fra I ikke har betalt jo - men jeg forstår som før nævnt ikke problematikken - for de skal jo angive om det er med reverse charge moms eller hvad det er så skriver de intet så kan I jo bestemt ikke trække noget fra - og vil stå lidt med håret i postkassen for at vide, om I selv så skal angive som EU import med samme moms under købs og salgs moms.
Der mangler en info på den faktura - OM det er reverse charge moms - når du er momsreg - helt enkelt - og derfor er der ikke et svar - andet end der næppe sker noget ved at bogføre som køb uden moms
vh John H