Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS.: Han skal købe mig. Hvad med firmaet bank konto med penge i?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sharifpat:
men mit spørgsmål gå ud på at de 400000kr firmaer penge er jo endelig hans penge... måske om 5-10 år. Skal han så betale skat af den den gang?

Ja. Der skal betales udbytteskat. De aktuelle satser er som nævnt af Frederik ovenfor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sharifpat:
Min partner siger, han vil godt købe mig ud, hvis jeg vil og udbetaler mig 800000kr. Jeg kan også købe ham ud. Men min henvendelse peger på de ca. 400000Kr. som står på firmaet bank konto... Min partner mener at de er firmaet penge og ikke vores og derfor skal følge med firmaet ligegyldig om jeg køber ham ud eller omvendt? Hvad siger loven, hvad siger du?

at det har din partner helt ret i - og den pris han vil købe dig ud for - 800.000 kr det må ske med penge fra ham privat, som jeg også forstår han vil

De 400.000 er selskabets. Forudsat der er en fri kapital på 400.000 eller - et andet beløb, så kan der udbetales udbytte med 27% for de første ca 50.000 (dobbelt op ægtepar - (mange vil jo ofte måske have brugt det bundfradrag på andre aktier) og 42% derudover - de 400.000 kr er jo bare en del af denne værdi på ialt 1.6 mio

Det er helt lige meget om vi taler om pengene i banken eller andre værdier - af disse 1,6 mio som er den samlede værdi I er enige om. 

Køber han dig ud for 800.000 for din halvdel, så vil du skulle betale aktieindkomst skat af det beløb minus det beløb du oprindeligt har indskudt som kapital som udgangspunkt

Jeg synes du skal få en revisor ind over, så du forstår sammenhængene og ikke siden måske fortryder et valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig godt skrevet... mange tak. Jeg har lige så godt lov til at købe ham ud. Det er en fungerende virksomhed, hvor tjener ikke ret meget men løninger og alle andre udgifter er betalt.

Nu ved jeg ikke, hvor meget man bliver beskatet i procent i aktieinkomstskat, men helt sikker en fagman ved det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

samme som udbytte - 27% til 42% - bare google skat af aktieindkomst

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Ja. Der skal betales udbytteskat.
Ja, eller det trækkes ud som løn eller andet. Sharifpat, det er jo ikke hans penge, det er firmaets. Det kan først blive hans, når de er blevet beskattet på den ene eller anden måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak jeg er med nu. Tænker på at jeg kan lige så godt købe ham ud...
Det er og har været mig der står for drift og det Helle siden dag 1.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dagen få helt anden drejning da partneren vil ikke købe mig ud alligevel. Han melder og ikke have penge nok. Så de vurdering holder heller ikke vand.
Jeg tror han skulle "lune mig op" så jeg kaste mig ind at købe ham ud til den pris...
jeg er træt af det her sag men hvordan skal jeg afgøre og afslutte det, ved jeg ikke!
Vi har intet kontrakt eller anden aftale, da vi skulle starte om hvis der er problemer hvad skal vores aftale være...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sharifpat:
Tænker på at jeg kan lige så godt købe ham ud
Jamen, hvis I kan blive enige om en pris, og du har råd (og lyst), er det så ikke bare det, du gør?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Klassisk fejl og drive noget 50/50 uden ejeraftale der siger præcis hvordan man kommer ud igen, hvis den ene vil ud. Ofte vil aftalen så også sige hvordan man vurderer anparterne (evt en opmand) eller - at man byder og overbyder hinanden, og så kan du jo starte med 100 kr og så se hvor I ender - men også der vil man ofte kunne have brug for en opmand

Hvis ikke I kan blive enige, så der situationen låst og selskabets værdier kan blive udhulet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)