Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man oplyse priser i annoncer med moms når det er B2B

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at lave nogle annoncer, men er i tvivl om man må nøjes med at skrive prisen uden moms når det er B2B salg eller om prisen med moms og evt. tilmeldingsgebyr også skal stå i annoncen når produktet kun er for B2B kunder. Havde det været B2C kunder vi henvendte os til, skulle pris med moms og evt. opstartsgebyr eller andre udgifter fremgå af annoncen, men hvordan er det når det er B2B? Jeg har prøvet at google det, men syntes ikke jeg kunne finde noget om det, så tænkte at der herinde sikkert var en, som vidste noget om det. Det står sikkert et eller andet sted i markedsføringsloven, men fandt ikke lige noget da jeg forsøgte at finde noget om det. 

Mvh

Kim

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 08:43

Hej Kim,

det må du helt selvom, det skal bare fremgå tydeligt hvad prisen er,
om det er inklusiv /eksklusiv Moms og om der er andre gebyrer på osv.

Typisk når det er til B2C kunder så listes prisen inklusiv Moms,
og når det er B2B ekslusiv Moms.

Mvh. Per

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Skrevet kl. 09:06

Tak for det hurtige svar. Så når jeg laver en annonce der er målrettet B2B kan jeg nøjes med at skrive prisen uden moms og med småt gøre opmærksom på at prisen er uden moms og evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og så oplyse den reelle pris på hjemmesiden eller skal der oplyses hvor meget et evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og momsen er i kroner i annoncen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32

Evt gør det helt tydeligt, at der kun er tale om erhvervssalg og der ikke foretages salg til private.

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Skrevet kl. 10:00

Det drejer sig om bogføring og bogholderiservice , så det med at der ikke er salg til private kommer af sig selv. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 11:51

Hej igen Kim,

B2B véd godt at priser er eksklusiv Moms, så men ja gebyr skal med evt. med småt.

Du kan skrive som eksempel herunder:

Annonce tekst / billede  / Video etc.

.........................

Pris Kr. xx,- ekskl. Moms og gebyr Kr. xx,-

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18

Kim Ravnsbæk:

Tak for det hurtige svar. Så når jeg laver en annonce der er målrettet B2B kan jeg nøjes med at skrive prisen uden moms og med småt gøre opmærksom på at prisen er uden moms og evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og så oplyse den reelle pris på hjemmesiden eller skal der oplyses hvor meget et evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og momsen er i kroner i annoncen?

Du er nødtil at lave noget struktur i dine priser, dvs enten oplyser du dem eks moms eller inkl moms. Hvis prisen er 100 kr eks moms i annoncen, og 125 kr inkl moms på hjemmesiden, risikerer du at skræmme mange væk, da de tror prisen på hjemmesiden er eks moms. 

Men det skal fremgå tydeligt af din annonce, om det enten er eks eller inkl moms, ligesom evt gebyre bør oplyses, eller i det mindste informere omkring, at der er evt gebyre forbundet med tilmeldingen.

Fra Faxe
Tilmeldt 3. Feb 08
Skrevet kl. 14:58

På hjemmesiden står prisen uden moms da det er B2B og så med småt står der at prisen er ekskl. oprettelsesgebyr på xxx kr og moms men var bare i tvivl omkring hvad man skal oplyse i annoncer når det er B2B.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)