Jeg skal til at lave nogle annoncer, men er i tvivl om man må nøjes med at skrive prisen uden moms når det er B2Bsalg eller om prisen med moms og evt. tilmeldingsgebyr også skal stå i annoncen når produktet kun er for B2B kunder. Havde det været B2C kunder vi henvendte os til, skulle pris med moms og evt. opstartsgebyr eller andre udgifter fremgå af annoncen, men hvordan er det når det er B2B? Jeg har prøvet at google det, men syntes ikke jeg kunne finde noget om det, så tænkte at der herinde sikkert var en, som vidste noget om det. Det står sikkert et eller andet sted i markedsføringsloven, men fandt ikke lige noget da jeg forsøgte at finde noget om det.
Tak for det hurtige svar. Så når jeg laver en annonce der er målrettet B2B kan jeg nøjes med at skrive prisen uden moms og med småt gøre opmærksom på at prisen er uden moms og evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og så oplyse den reelle pris på hjemmesiden eller skal der oplyses hvor meget et evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og momsen er i kroner i annoncen?
Tak for det hurtige svar. Så når jeg laver en annonce der er målrettet B2B kan jeg nøjes med at skrive prisen uden moms og med småt gøre opmærksom på at prisen er uden moms og evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og så oplyse den reelle pris på hjemmesiden eller skal der oplyses hvor meget et evt. opstarts/tilmeldingsgebyr og momsen er i kroner i annoncen?
Du er nødtil at lave noget struktur i dine priser, dvs enten oplyser du dem eks moms eller inkl moms. Hvis prisen er 100 kr eks moms i annoncen, og 125 kr inkl moms på hjemmesiden, risikerer du at skræmme mange væk, da de tror prisen på hjemmesiden er eks moms.
Men det skal fremgå tydeligt af din annonce, om det enten er eks eller inkl moms, ligesom evt gebyre bør oplyses, eller i det mindste informere omkring, at der er evt gebyre forbundet med tilmeldingen.
På hjemmesiden står prisen uden moms da det er B2B og så med småt står der at prisen er ekskl. oprettelsesgebyr på xxx kr og moms men var bare i tvivl omkring hvad man skal oplyse i annoncer når det er B2B.