Tak for de mange svar. Jeg kan se at det ikke er helt lige til at svare på mit spørgsmål.
Anyways, jeg tænkte på at kontakte Skat og få en præcis udtalelse om hvordan det hænger sammen i min specifikke situation. Men gider de overhovedet bruge tid på at forklare sådan noget eller skal jeg spørge en advokat?
Det er nemlig sådan at min situation er lidt mere kringlet end mit spørgsmål umiddelbart giver udtryk for. Fordi donationerne egentlig er grundlaget for selve firmaet, uden dem intet firma, ingen indtægt.
Men som jeg tror jeg forstår det, så kan jeg, hvis firmaet eks. donerer 200.000 til røde kors, kun trække 15% fra som udgift, de sidste 85% skal jeg betale skat af fordi de 200.000 vil blive betraget som at trække penge ud af firmaet?
Jeg havde håbet på at f.eks. have en indtægt på 500.000, give 200.000 til velgørenhed og så kun betale skat af de 300.000. Men det lyder ikke som om man kan det eller hvad.
I må undskylde hvis jeg væver lidt rundt i det, jeg er ikke særlig skarp til skat eller regnskab osv.
venlig hilsen
Hr. Olsen