Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Information om hvor elendigt et firma facebook er

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har heldigvis ikke noget med facebook at gøre da der er mange andre tjeneste som fungere bedre, men da jeg i dag var inden på en kommune hjemmeside og så man skulle tilmelde sig et arrangement via facebook gik jeg kold, da det virker utrolig amatøragtigt og burde være ulovligt. 

Kan nogen svar på følgende:

1. Er datatilsynet helt ude af spil når det handler om en Amerikansk hjemmeside som er på dansk?

2. Er det lovligt for fx. DR.dk og danske kommune m.m. at oprette arrangementer på en amerikansk hjemmeside (facebook) ser det heldigvis meget sjældent 

3. "Friendspamming" som facebook er så gode til og er grunden til den blev så stor, er det ikke ulovligt

4. Er det ikke ulovligt at facebook tracker deres brugere via like knapper på hjemmesider? (man skal ikke have lov til alt, bare man skriver det med småt!)

Bare et par hurtige spørgsmål til at starte med, der er nok mange som har flere spørgsmål og information som viser facebooks sande ansigt

Cheers
Thor

 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil ikke svare på alle dine spørgsmål omkring Facebook og lovgivning, da der er skrevet et hav af dybdegående artikler omkring dette.

Men til dit grundlæggende spørgsmål, så kommer det fuldstændigt an på, hvem der er arrangør af det pågældende event, og hvad formålet med eventet er.

Hvis en kommune f.eks. tvinger folk til at tilmelde sig et Facebook-event for at kunne stemme til valg, vil dette være en overtrædelse af gældende lovgivning, medens hvis kommune har en kalender, hvor beboere kan slå ting op, kan dette være tilladt afhængigt af typen af event.

Det kommer fuldstændigt an på det konkrete tilfælde, hvilken lovgivning der er relevant, så det er ikke umiddelbart til at sige, medmindre du kommer med et konkret eksempel.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Tak for dit svar.

Det som også er det mærkelig er at Danske iværksætter virksomheder nok ikke engang må lave det samme som facebook for så komme datatilsynet m.m. efter en

Det er lidt det samme problem med produkter som er produceret i Asien, de må ikke laves under samme forhold i Danmark (arbejdsforhold, miljø etc) men produkterne må gerne sælges i Danmark. Der er noget råddent i lovgivningen. wakeup politikere 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes JanE1 svarer fint - vil bare tilføje, at vi jo ikke kan lovgive for andre landes produkter eller arbejdsvilkår. Det ville være en teknisk handelshindring som ville kunne dræbe international samhandel OG endnu vigtigere, forhindre udviklingslande I at udvikle sig.

Naturligvis kan vi som forbrugere have holding til ikke at ville købe produkter fra visse lande, men som stater kan vi kun lovgive over brede ting som indhold og CE test osv., med mindre vi direkte boykotter enkelt lande

Et eksempel på noget som nogen ville boykotte og andre ikke - fra min egen erfaring fra Kina

Her sidder i sydkina masser af unge piger, helt generelt over 18, i enkelte regioner med visse tilladelser lidt under. De kommer fra det nordligere kina og hyres ind for 1 eller 2 sæsoner. De bor i domatories 6-8 piger på hver stue i køjesenge.

De arbejder 10-12 timer per dag og har kun 1 dag fri per uge. De får ikke lønnen udbetalt men kun lommepenge del.

Fabrikken og soveområdet er bevogtet af bevæbnede vagter, så sikkerheden er god. Der er ofte tilgang til en fabrikslæge der kommer til området - eller der er tilslutning til ordninger. 

Der er oftest div små faciliteter så som basketball bane, TV rum osv.

Når det kinesiske nytår oprinder, så får de alle fri i 14 dage og nu får de  en delløn og rejser hjem til familien. Når deres års kontrakt er slut, efter 1 år ofte, eller 2, så får de den fulde løn og rejser hjem til familien for good - hvis ikke de søger nyt arbejde.

Det ville vi aldrig få godkendt i DK MEN

Jeg har været på disse fabrikker uhyre mange gang, og pigerne ser ikke ulykkelige ud - ofte er de grinende og pjatter når de har fri eller er til frokost. HÅRDT er det MEN

Når deres ophold efter 1 eller 2 år er slut, så vil de have modtaget en løn til slut, som giver dem mulighed for at købe et lille hus med et jordtilliggende der de kom fra. Så kan de finden en mand, gifte sig og få familie

Myndighederne i Kina er strenge med kontrol af ting som fabrikkers flugtveje sikkerhed, og pigernes alder - men ikke med ting som forurening og manglende åndedrætsværn ved farlige produktioner

Udviklingen er på de år jeg kender, gået klart frem for de ansatte derned på de fleste områder.

På fabrikker vi købte fra, stillede vi krav om "code of conduct" - og hjalp med at indføre simple ting som rotation ved gentagne arbejdsopgaver, delt frokost så 100 piger ikke skulle stå i kø halvdelen af frokosttiden for at vente på maden, men fik kort kø og mere tid til at slappe af med maden.

Uden de 1-2 år på fabrikkerne, havde de aldrig haft den mulighed. En del var blevet tilbage og levet i sult, andre var søgt til storbyerene og havde solgt sig selv på værre vis.

For bare 50 år siden, tog masser af danske unge piger til England som aupair - ung pige i huset. De boede i små værelser og arbejde som bare pokker 10-12 timer om dagen og havde en dag fri om ugen, hvis de var heldige. 

Det var bare mellem DK og UK for 50 år siden.

Vi VED, at arbejdsvilkår i Kina, Indien, Bangladesh hvor jeg har været på mange fabrikker, men givet også i Sudan osv, hvor jeg aldrig har været, er helt ude af trit med hvad vi ville i DK, men hvis vi nægtede at tage deres produkter, så ville vi bare lade dem endnu mere i stikken og skabe mere fattigdom og folkevandringer

Det er derfor ikke så let, bare at kræve verden skal være som Danmark

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)