Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

facebookside for virksomhed med flere fysiske butikker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har just åbnet vores butik nummer 2 of i den forbindelse skal vi finde ud af hvad vi gør med facebook. skal vi lave en side for hver butik eller kan man have flere fysiske butikker på samme facebookside.

håber der er nogen der kan komme med nogle gode råd og fifs

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rene

Stod for 3 år siden i samme situation, dog med flere butikker og lidt modsat, da de allerede havde en Facebook side.
Betragtningerne gik på om de skulle beholde deres sider eller vi skulle samle dem til et.

En ting er teknik. Det vil sige at så længe du har under 200 likes på siden, kan du Merge dem. Efter de 200 går den ikke længere.

En ting er hvad medarbejderne gerne vil og her vil rigtig mange gerne selv stå for det og gerne med argumentet, at det er noget lokalt og man vil gerne holde konkurrencer osv. Der er bare lige den hage ved det at de fleste har en noget naiv og og alt for rosenrød opfattelse af hvad Facebook kan. Her bliver mange skuffet da de troede at her var en port ud til hele verdenen og efter et par konkurrencer, så ville kunderne komme væltende.

Newsflash... Det tager meget tid at drive en ordentlig Facebook side. Det tager tid at opbygge en værdifuld fanbase som er og vil være ens ubetalte ambassadører for virksomheden. Det gode gamle ordsprog, om at intet kommer af ingenting, undtagen nuller i navlen, passer rigtig godt på Facebook.

Men start dog med at tænke "hvad vil vi egentlig med Facebook"
Er det en naturlov at være på Facebook bare fordi man har en virksomhed?
Er der måske en anden platform som kunne være mere spændende? 
Hvad med virksomhedens brand, hvis alt for mange nu skal til at rode rundt på de sociale medier?
Hvad ønsker vi at investerer af tid og penge i det her?
Skulle vi overveje at out source det her?

En klog mand sagde engang:

Når nu du skal have lavet en helsidesannonce i den lokale avis, ville du så give ansvaret til din lærling?
Hvorfor vil du så give lærlingen ansvaret for en Facebook side, for i bund og grund følger der rent faktisk en del mere ansvar med for en Facebook side end en halvsides annonce.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Min anbefaling er, at du laver en Facebookside til hver forretning.

Det gør, at du kan målrette kommunikationen til lokalområdet og at Facebooksiden bliver mere synlig ifm. lokale søgninger på Facebook.

Ansøger du Facebook om "Local Pages" kan du få dem til at "hænge sammen", sådan at den ene Facebookside reklamerer for den anden via et kort på siden, hvor begge placeringer vises.

Mvh. Kasper, bSocial

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)