Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet SEO bureau - Hvor finder man en god sælger eller skaffer salg?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke sikker på telemarketing er den rigtige vej at gå, når man taler salg af SEO.

Der findes MASSER af firmaer der sælger SEO som har telemarketing-sælgere ansat med mange års erfaring i at sælge SEO. Mange af vores kunder fortæller at de ofte bliver ringet flere gange om måneden af firmaer som vil sælge SEO og Adwords.

Derfor er det ULTRA svært at sælge på den måde, da man i givet fald skal konkurrere med alle de andre firmaer der ringer tyve gange om året, til håndværkere, terapeuter osv. osv.

Hvis man vil vælge SEO som nystartet, skal man først og fremmest ligge godt på Google, så man kan få kunder den vej. Derudover skal man have nogle referencer at vise frem, f.eks. egne affiliatesider, som man kan vise kunden, så de kan se hvad man kan.

Dernæst lav nogle cases med egne sider, hvor der beskrives hvad man har gjort og hvilke effekter det har haft på besøgstal osv. disse kan bruges som f.eks. gæsteblogindlæg (både for at få opmærksomhed og backlinks) og postes på sociale medier.

Dernæst, vær lokal. Stort set alle dem der sidder med professionelle telemarketing sælgere, sælger til hele Danmark.  Vær derfor lokal i din by og område. Netværk med en masse i byen, og sørg for at få nogle udtalelser, anbefalinger og komme i den lokale avis osv. Når du er lokal kan du også tage ud og drikke en kop kaffe med dine eventuelle købere. Her vil du være langt foran dem der kun sælger via telemarketing.

Jeg vil virkelig ikke anbefale at sælge SEO via telemarketing som nystartet, det marked er meget mættet, hvis ellers vores kunder er repræsentative for hvor mange firmaer der konstant sidder og ringer ud og vil sælge disse ydelser.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig med Thomas  - men... 

En fremgangsmåde kunne være at lave noget forarbejde på nogle hjemmesider

Hvis der er nogle åbenlyse fejl, så som duplicate content eller andet der lige springer i øjnene kunne man ringe ud og gøre virksomheden der har hjemmesiden OBS på dette. 

Begynd endelig ikke at sælge noget her, men gør det som en god gerning og fortæl at de er velkommen til at skrive eller ringe hvis de har brug for hjælp. 

Det tager noget tid, koster nogle penge i arbejdskraft og du ved ikke om du får noget ud af det. 

Knæk og bræk med det :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Ole Rørbye:

Enig med Thomas  - men... 

En fremgangsmåde kunne være at lave noget forarbejde på nogle hjemmesider. 

Hvis der er nogle åbenlyse fejl, så som duplicate content eller andet der lige springer i øjnene kunne man ringe ud og gøre virksomheden der har hjemmesiden OBS på dette. 

Begynd endelig ikke at sælge noget her, men gør det som en god gerning og fortæl at de er velkommen til at skrive eller ringe hvis de har brug for hjælp. 

Det tager noget tid, koster nogle penge i arbejdskraft og du ved ikke om du får noget ud af det. 

Knæk og bræk med det :)

Enig i at det er bedre at være forberedt end bare at sælge uden at forberede sig på den enkelte kunde. Der er dog allerede firmaer der går det, nogle gange er det dog de tåbeligste ting de bruger som argument.

Hvis jeg skulle starte et nyt bureau i dag, og ikke boede 12.000 km væk fra Danmark, så ville jeg være lokal med de lokale i mit område til at starte med. Det er meget nemmere end at sælge SEO via telemarketing. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yeps, det havde jeg uden tvivl også gjort, hvis jeg næsten ikke var nabo med dig herude i Østen ;)

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)