Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guldshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har lillemor et par gange fået lavet guldsmykker både i tyrkiet og thailand til fantastiske priser. Det vækker min nysgerrighed. Hvorfor er der ikke nogen der har fundet på at starte en netshop med salg af guldsmykker hentet i fx Bangkok?

Er der nogen særlige restriktioner der forhindrer dette?

Så vidt jeg kan se så er der en toldsats på 2,5%. Og det burde jo være til at leve med!

Hilsen Morten

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:53

Det lyder faktisk som en knald god idé..

Der burde ikke være noget ivejen med det hvis bare guldsmykkerne har den samme kvalitet som her i Danmark - altså du får jo en masse bøvl hvis det er noget falskeri.

Og som du selv siger så er 2,5% jo til at leve med, jeg tror du skal reseach lidt for jeg er selv lidt uviden inde for dette.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:04

Ja man skal selvfølgelig have en garanti for svindel etc. Troværdigheden SKAL være i top.

Men min svigerfars bedste ven er stort set flyttet til Thailand og er der ca 3 mdr af gangen hvor han så kommer hjem efter en måneds tid eller 2. Han kunne jo hyres til at stå for den lokale kontakt.
Jeg kender sågar en prof. guldsmed (arbejder dog indenfor anden branche nu) der kan assistere med specialopgaver.

Ja det er da fristende - men ligesom dig så er jeg ret uvidende indenfor dette område.

Hilsen Morten

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:10

Ja, nu er jeg jo så også kun 14 :)
- Men ja, jeg synes du skal lave noget researh, selvom det lyder som du allerede har smagt godt på det..
Tænk over og det, der skal jo smides penge i det og man skal jo være tændt på det man laver, ellers er en succes jo ikke nem at fange.

- Hvis jeg skulle være ærlig så tror jeg sagtens du kunne få en god forretning ud af det, især når guldsmykker jo er ved at blive en udbredt dille i Danmark og alle vil jo betale så lidt så muligt.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:25

WideEyes - Virtual Tours:

Nu har lillemor et par gange fået lavet guldsmykker både i tyrkiet og thailand til fantastiske priser. Det vækker min nysgerrighed. Hvorfor er der ikke nogen der har fundet på at starte en netshop med salg af guldsmykker hentet i fx Bangkok?

Er der nogen særlige restriktioner der forhindrer dette?

Så vidt jeg kan se så er der en toldsats på 2,5%. Og det burde jo være til at leve med!

Hilsen Morten

Det er ikke bare at købe smykker, du skal have dit eget stempel i dem osv. du kan læse mere om gældende regler her: http://www0.force.dk/eemk/Default.htm generelt vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til force for vejledning i forbindelse med stempling i udlandet.

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:48

Hun er kvik, din lillemor! :-) Du er selvfølgelig ikke alene om at se idéen. Jeg skal ikke gøre mig klog på told og skat, men jeg formoder at hvis det er ægte smykker og ikke bijouteri, så har I en farlig masse arbejde med at ægtheden er korrekt på sten, karat osv.

En veninde har startet et firma med indiske smykker, og hun tager selv derud og checker alt. Men det er hårdt, og der er mange om biddet! Og er det ægte smykker, uanset deres skønhed, så købes smykker ofte med et brand-navn. Så I skal skaffe jer et godt navn for design, kvalitet og pris. På én gang! Men jeg glæder mig til at følge dit projekt, jeg syntes I er modige!

KH Dorte

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:15

Prøv at se på lauritz.com... Det svømmede i alle de crap guld ting fra udlandet.

Tilmeldt 23. Jul 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:50

Hej

det lyder somen god ide, men mht. told og skat er det umiddelbart meget simpelt, ring til told og skat og spørg omkring div. ting med restiktioner,told mm. jeg har selv købt et sølv armbånd betrukken med guld og 28 1/4 karat diamanter til en købs pris og leveret i DK for 600 kr, efter jeg fik det gik jeg ned i den lokale guldsmed og fik det vuderet til ca 2000 kr.

Så fortjenesten er god er jeg sikker på

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:14

Hej Morten,

Ja, det lyder umiddelbart som en fremragende idé, men jeg er bange for du ikke er den første. Guldsmedebranchen i Danmark har produceret smykker i Asien i årevis og du vil få to meget store og kendte konkurrenter, som allerede sælger ægte smykker online, til rigtig gode priser. Om du vil kunne gøre det synligt billigere ved jeg ikke, men det er nok lige værd at have med i overvejelserne.

Direktøren for Chanti har udtalt: "Vi er i gang med nogle tunge strategiske udviklingsprojekter, som jeg desværre ikke kan afsløre, da de vil vende op og ned på smykkebranchen i Europa og sætte enhver konkurrent flere år bagud."

Hvad de så pønser på kan man jo kun sysle om, men outsorcing foregår efterhånden på alle områder, indenfor alle brancher. Selv Georg Jensen har flyttet en stor del af deres produktion til Thailand. Der har i årevis været store ændringer undervejs i branchen. De guldsmede der klare sig godt, uafhængig af prisen er de små forretninger, der tilbyder den individuelle personlige løsning, synligt dansk håndværk og et unikt design. Hvis man sælger meget klassiske smykker eller masseproducerede smykker er det afgjort prisen der er konkurrence på. Og så er det jo af afgørende betydning, om du kan gøre det billigere end de andre, når man tager alle aspekter med.

Så er der lige disse overvejelser...

For det første kan du ikke bare importere færdige smykker fra Thailand og sælge dem, fordi de oftest er stemplet f.eks. 14K eller 18K, hvor de i Danmark skal stemples 585 eller 750 OG have din virksomheds personlige navnestempel, som skal registreres hos Force Technology og koster er årligt gebyr at have. Så hvis du vil importere smykker fra Thailand skal du have en aftale med producenten om, at de sætter dine stempler i smykkerne. Det er umiddelbart ikke noget problem - du skal bare kende reglerne.

Men så er der de strenge krav om indhold af nikkel i smykker der sælges indenfor EU. Man tænker ikke normalt på at guldsmykker indeholder nikkel, men det kan de faktisk godt. Særligt USA er langt bagud på det område! Og nu er Miljøstyrelsen netop kommet med endnu et tillæg, som selvfølgelig ikke gør tingene nemmere. Læs mere her:

http://www.mst.dk/NR/rdonlyres/A9B73611-F6EC-43EE-9751-9205B86F0C9A/0/Smykker.pdf

Så er der problemet med konfliktdiamanter, hvis du vil sælge diamantsmykker. Det kan være svært at føre kontrol med uden for EU. Læs mere her:

http://www.europa-kommissionen.dk/eu-politik/noegleomraader/ekstern_udvikling_fusp/bloddiamanter/

Se desuden lovgivning om handel med ædelmetaller: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=66345

Alt dette er jo "bare" et spørgsmål om grundig kontrol af produktionen, men der skal fagfolk til, og hvis kravene ikke overholdes, kan det koste virkelig dyrt.

Og så er det også værd at huske på, at selvom toldsatsen er på 2,5% er det ikke sikkert den er det om 2 år!

Min sidste bekymring i sådan et projekt vil nok være kvaliteten af håndværket, da Thailand er kendt for at have nogle virkelig dygtige guldsmede! Jeg ville nu alligevel sørge for, at alliere mig med en kyndig, hvis jeg var dig. Så du er sikker på at finde den helt rigtige, da der uden tvivl også vil være dårlige producenter i Thailand.

Jeg laver selv smykker og har tidligere leget med tanken om, at få nogle smykker produceret i Thailand. Det blev dog ved tanken, da jeg tydeligt kan se, at mine kunder vil have det personlige håndværk. Men jeg har i den forbindelse haft kontakt med det, der ligner en rigtig dygtig og reel producent i Bangkok, og du er velkommen til at skrive til mig, hvis du beslutter at gøre noget ved sagen :)

Med venlig hilsen Signe

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:04

Rigtig godt indlæg Signe

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)