Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man tage for bukser osv?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har givet 2200 for et et par evisu bukser uden jeg viste at evisu var kendte :). jeg købte dem ganske enkelt pga. det specielle udseende :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 19:05

Jeg tror jeg har en lidt anden opfattelse af tøj end flere af jer herinde.. Når jeg står i en butik er pris og mærke det sidste jeg kikker på..

Hvis i tænker over det, hvor mange af de mærker der idag bliver solgt i DKs førende butikker som Magasin, Illum osv.. Har brugt massiv markedsføring?  Mads Nørregård, Tiger of Sweden, Acne, Fillipa K, Bruuns Bazar, Cheap Monday, Lindeberg?

Det er meget muligt at de bruger markedsføring nu, men til at starte med? Det mener jeg altså ikke.

Ved ik med jer derude, men mig og mine venner har købt ovennvænte mærker lige fra de var spæd.. altså uden at være blevet markedsført ind i vores hoveder...

Dermed ik sagt der er masser af mennesker derude, som udelukkende basere deres køb på prestige - hvilket vil sige et produkt der er blevet markedsført...

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 20:25

Rasmus Poulsen:

Nu er 1250 kr. rent faktisk heller ikke unormalt.

Hvornår man efter din mening "kendt" nok til at tage +1000 kr. ?

Nej det er ikke unormalt for et par alm. kendte jeans. men du er i et af de sværeste markeder. Mellem pris marked er nok det sværeste at konkurere i.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 20:29

Ørts:

Jeg har givet 2200 for et et par evisu bukser uden jeg viste at evisu var kendte :). jeg købte dem ganske enkelt pga. det specielle udseende :).

netop min pointe (specielle) forøvrigt er det større mulighed for at sælge et par ukendte bukser til en meget høj pris en til melle pris gruppen.

desværre er der bare ikke det samme antal mulige udsalgs steder.

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 20:33

korsager:
Jeg tror jeg har en lidt anden opfattelse af tøj end flere af jer herinde..

Din egen opfattelse er fuldstændig ligegyldig, sorry men det er kundens mening der tæller.

korsager:

Hvis i tænker over det, hvor mange af de mærker der idag bliver solgt i DKs førende butikker som Magasin, Illum osv.. Har brugt massiv markedsføring?  Mads Nørregård, Tiger of Sweden, Acne, Fillipa K, Bruuns Bazar, Cheap Monday, Lindeberg?

Det er meget muligt at de bruger markedsføring nu, men til at starte med? Det mener jeg altså ikke.

Tiger of Sweden, havde et af de kræftigste markedsføringer nogen sinde set, det var hele hans ide.

noget andet er vil du være snop varer, så fint men det er ikke mange der kan leve af kun at levere til Magasin og Ilums.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 22:42

Ørts udtrykker da, at han godt kunne finde på at købe noget, hvis bare det er fedt... Og ligesindede ved jeg der findes masser af.. Mange danskere er heldigvis blive mere kvalitets og design beviste, end mærke beviste...

Det lader ikke til du kender det store til Tiger, når du skriver ''han'' om tiger, når Tiger er ejet af IC Companys...

De varer jeg taler om, er overhovedet ikke snob vare, jeg nævnte bare Ilum og Magasin fordi at det er steder alle danskere kender.. De mærker, som jeg køber i de to butikker, forhandles også en del andre steder..

Fra Dianalund
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:56

Bare lige et spørgsmål midt i alt debatten ?

Er Tiger ejet af IC Companys, jeg troede kun at IC Companys var dansk distributør og så Tiger havde head office i Sverige hvor branded er opstået ?

Tilmeldt 23. Feb 07
Skrevet kl. 23:23

korsager:

Det lader ikke til du kender det store til Tiger, når du skriver ''han'' om tiger, når Tiger er ejet af IC Companys...

Tiger of sweden er over 100år gammelt. I halvfemserne da det blev kendt var det en svensker der postede millioner af markedsføringskroner i det. IC Company købte først aktierne i 2003.

Så jo jeg kender godt Tiger

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:49

Hej

prisfastsættelsen er jo en meget diffus ting.

Jeg synes du skal gribe det lidt strategisk an.

Når du kender din "stil", design og kvalitet, så har du vel også en idé om hvem du sammenligner dig selv med af mærker?

Du nævner jo selv Tiger osv, men er det dem du mener at dine bukser kan matche? Hvis du ser bort fra kundernes manglende kendskab til dit brand?

Har du tænkt dig at bruge penge på markedsføring? Vil du sælge til end-users eller vil du distribuere til butikker?

Har du gjort dig overvejelser om hvordan du gør det attraktivt for evt. butikker at tage dit "mærke" ind?

Der er mange overvejelser som skal gøre, og det skal gøres i en større sammenhæng, således at det hele giver en hvis mening for forhandlere og forbrugere.

Bare lidt idéer til hvad du kunne kigge på;

Storytelling: Skal dit mærke have en historie? En som bliver en del af brandet. Noget der gør at det ikke bare er et par masseproducerede jeans, som også fås branded i føtex ved nanv footex eller lign.

Forhandlerstrategi: Nu antager jeg at du vil være distributør, og sælge til forhandlere. Standarden i tøjbranchen er 2,5. Hvis du sælger noget for 200kr eks. moms til en forhandler, så er vejl. uds. pris 500kr. Måske kan du blive mere attraktiv for forhandlere, ved at tilbyde en bedre mark-up (er godt klar over at det blev nævnt tidligere).

Øvrig marketing: Dit brand SKAL have et website. Og det skal være ordentligt lavet!

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 11:26

godt og brugbart indlæg Groundstyle..

Jeg har gjort mig tanker om stort set alle de ting du nævner - heldigvis kan man sige :) Men om der feks skal være tale om en brand-historie, tja det ved jeg ikke helt endnu. Dog har jeg tænkt mig der skal stå lidt løst og fast om brandet osv på hjemmesiden.

Jeg er helt enig i, at man skal have en hjemmeside og at den skal være super professionelt lavet. Og det giver jo også sig selv, eftersom det er min plan, at kommende kunder altid skal kunnne tjekke varene på hjemmesiden. En god hjemmeside, vil mange helt sikkert se som en form for kvalitets stempel.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)