Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vikarbureau ønskes

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at lave en vikarbureau hvor folk kan leje folk hos mig til div. opgaver. Jeg har ca. 5-10 pers. som vil være en del af teamet.

Er her nogen som kan give mig ideer til hvad jeg skal gøre for at oprette et vikarbureau og om et team på 5-10 pers vil være grundlag nok til at starte sådan et.

Nogen der har erfaring med det og som kan oplyse om div. omkostninger samt forsikringer og ca. pris pr. udlejning osv.

Håber på positivt svar.

Pft.  

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:38

jeg ville sige at 5-10 mand helt klart er nok til at starte med. det vigtigste er at de folk du har er stabile... der er kerneordet i den slags virksomheder. ydermere er det vigtigt at du koncentrerer dig om de brancher dine folk er bedst til eventuelt uddannet i.

jeg ville sige at vis det er ufaglørt håndværkerarbejde ville jeg tage 150-160 i timen eks moms

faglært 180-200 eks. moms min.

andre brancher som pleje rengøring m.m. ved det offentlige 300 + eks. moms.

OBS:Du kan altid ringe rundt til andre vikarbureauer og udgive dig som kunde og høre hvad de forskellige brancher koster og derved få et lille overblik over hvad andre tager for det.

det der er vigtig er at du ført laver en virksomhedsplan f. eks. hvad slags virksomhed skal det være, skal det være en enkeltmandsvirksomhed et ApS eller eventuelt I/S eller andet....

hvor manget tid vil du investere i det?

hvad er dit mål, omsætning, ansatte, områder m.m.  del det op i peroder f. eks. kvartalsvis eller andet.

håber at du kunne bruge det og held og lykke

Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 10:53

Hej Skyggen

Det er fedt at høre at der ikke skal så meget til alligevel. 

Er der nogen forsikringer jeg skal tegne for personalet og så skal jeg betale ATP og SKAT er der andet) og alt det der på personalets vegne. Men er det ikke rigtigt at jeg ikke skal betale noget sygpenge til medarb. der bliver syge da de jo kun er vikar eller har jeg misforstået noget? Hvad skal jeg betale på personalets vegne?

Er her nogen som har vikarbureau som vil komme med noget mere?

Det kunne også være, at jeg fik procenter af alle de personer jeg gav til netop dit vikarbureau? (Leger da med ideen ;)

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:35

Hej,

Har selv benyttt vikar ved flere lejligheder, og på baggrund af dårlige oplevelser har jeg gået med tanken "Det må fan.... kunne gøres bedre". Desværre tror jeg at fænoment ofte forbindes med dovne personer, der ikke kan finde sig et rigtigt arbejde, hvilket også er delvist korrekt. Man kan altid få sig et vikararbejde med kort varsel, men i mine øjne vil det være bedst hvis bureauerne fik sig en fast stab, så det er "kendte" ansigter man sender op opgave.

Pøj pøj

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 11:33

hej larsy

Du har selvfølgelig ret i at man skal have fast stab man kan stå inde for. Dog kan det til tider være svært at holde fast på vikar da de måske bliver sendt ud til et firma som fast ansætter dem pga.  mangel. 

Nu må jeg jo se hvad jeg kan gøre bedre end andre når jeg får mit bureau op at køre. ;)

Jeg vil da gerne gøre en forskel.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:09

Du skal tegne en arbejdsskade forsikring der koster lige knap 9.000 kr pr fuldtids stilling (Det vil sige 37 timer - Som godt kan være fordelt ude på 5 Eller 35 ansatte) Foruden erhvervs og produktansvar forsikring - Jeg kan ikke huske hvad den koster (men ikke meget)

Jeg tror det første du skal finde ud af er hvad du vil give dine folk i løn (der er ikke ret mange der gider arbejde for under 120 kr pr time)

Og jo bedre løn du giver jo bedre folk kan du holde i din stald

Når du ved hvad du vil betale kan du regne dig frem til hvad du skal tage i timen - Men jeg vil nok sige at 200 Kr er lige i underkanten

(Selv om de store vikarfirmaer tager mindre)

En god måde at starte op på kunne jo være at benytte reglen om at der må omsætte for 50.000 kr uden at have moms nummer

Det vil sige at dine ansatte sender dig en regning på de timer de har arbejdet - Så slipper du for at indeholde a-Skat osv som er en stor admenistrativ byrde (Specielt i starten)

(Du har selvføldig selv et moms nummer)

På Den måde kan du give din "Stab" 120 Kr pr time og selv tjæne 80 (Hvis du tager 200 kr)

Hvilket er et stort overskud...

Men udfra de tal kan kan du jo begynde at regne dig frem til hvor mange timer du skal have folk ude at arbejde for at der også er til din løn

hvis du vil have udbetalt 10.000 kr pr månede (Og skal betale skat) er din indtækt for nemheds skyld 20.000

det vil sige 250 timer pr månede = 62,5 timer om ugen (altså 2 fuldtidsstillinger på årsbasis - 18.000 i forsikring)

Din årlige omsætning skal så være på 6/700.000 kr for at det løber rundt

Men det kan nu godt lade sig gøre - Men det bliver ikke sjovt til at starte på

Og der er flere aspekter - Men det kan sagtens lade sig gøre

Forresten er der en speciel ansættelses kontrakt for vikare - Den indeholder mange aspekter Bla O Dage osv

Men det kan jeg ikke komme ind på nu da jeg ikke har tid - Jeg bliver forstyret heletiden

Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:24
Hej

Tanken er god, men konkurrencen er hård - tro mig! Der finde +700 vikarbureauer bare i DK, og det er få der har succes. Det kræver bl.a. et optimalt system, struktur, et brand og acces til medarbejdere m.m.

Vi har drevet vikarbureau i mange år, og kender alt til dette, både på godt og ondt. Vi driver i dag www.balticworkforce.dk med succes, som leverer østeuropæisk arbejdskraft/vikarer på dansk overenskomst til danske virksomheder uden kapacitetsproblemer. Med et optimalt IT setup, rekrutteringsafdelinger i Østeuropa, og en kompetent og skalerbar organisation.Mit forslag såfremt du eller andre ønsker at drive eller lave vikarbureau, er at du/I kontakte mig, Simon på sf@balticworkforce.com, for at indgå et samarbejde, eller læse mere ved samarbejde på http://www.balticworkforce.com/baltic.asp?t=1&ID=4953 eller sælger job via http://www.balticworkforce.com/baltic.asp?t=5&ID=356246 Ellers ønsker jeg dig selvfølgelig held og lykke med dit projekt. MvhSimon
Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 16:35

Simon ...

jeg tror ikke der var tale om arbejdskraft fra baltikum - Eller slaver i anden form

Det er fint nok at i har et koncept - Men lad os lige beholde kontakten til jorden

Hvis du hænger i skal du nok få hvad du skal bruge...

Men der er dårlige vikare nok - Vi behøver ikke at inportere dem ....

Tilmeldt 22. Mar 06
Skrevet kl. 16:40

Forresten fik i vist ikke den bedste omtale i Tv (Jeg kan ikke huske hvad programmet hed)

Men i står ikke øverst på min liste over samarbejdspartnere ....

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:08
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)