Hej Amino, jeg ved der har været en tråd med dette før, men en tråd der ikke rigtig kom nogle svar på (tråd fra 2011)
Men som overskriften lyder, så vil jeg meget gerne starte mit eget flexleasing firma og har kapital til at købe biler hjem (vil primært handle med lidt specielle biler) og har også allerede 3 potentielle kunder til de biler.
Men det jeg savner er lidt en vejledning med "Det skal du gøre" skåret ud i pap. Findes der nogen guide til hvordan jeg får mig registeret og hvordan man kommer gennem til SKAT?
Udover det kunne jeg godt tænke mig svar på:
- Skal man godkendes? - Ansøger man om at betale registeringsafgiften over 6/12 mdr? - Stiller de krav til kapital? - Må jeg lease til mig selv også? - Kan SKAT blande sig i man leaser ens biler ud billigere end markedet?
Håber lidt der er nogen der kan hjælpe mig,for det virker til der er meget forvirring omkring reglerne for at etablere et flexleasing selskab (på trods af at jeg i stigende grad ser en MASSE små/nye flexleasing udbydere)
- Skal man godkendes?
SKAT skal godkende leasingkontrakten ved hver indgået kontrakt.
- Ansøger man om at betale registeringsafgiften over 6/12 mdr?
Det hele skal betales med det samme. Det kan godt ændre sig til bedre forhold i takt med at du kører flere sager igennem hos SKAT
- Stiller de krav til kapital?
Nej
- Må jeg lease til mig selv også?
Nej, mener jeg ikke
- Kan SKAT blande sig i man leaser ens biler ud billigere end markedet?
SKAT godkender ikke kontakten, hvis du leaser ud for billigt. Der skal bare tjenes penge.
Skal det så forstås rigtigt at man egentlig bare laver en leasingkontrakt og så søger om godkendelse til at betale forholdsmæssig registreringsafgift?
Og kan jeg blot oprette et CVR og når jeg så har en kunde og bilen hjemme, så sende min leasingkontrakt jeg har underskrevet og leasingtager har underskrevet til godkendelse ved SKAT? Og når de har godkendt modtager mit leasingfirma så registeringsattesten, sådan at man på motorkontoret kan hente nummerpladerne til bilen?