Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til tvangsauktion

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 6100, Haderslev
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hej har længe haft lyst til at investere i noget ejendom, og overvejer at købe et hus på tvangsauktion. Jeg har læst en del omkring emnet og er blevet en del klogere.

Dog har jeg nogle spørgsmål som jeg gerne ville have uddybet nærmere:

"Auktionsafgiften udgør 0,5%. Afgiften beregnes af auktionsbuddet med tillæg af, hvad der skal udredes ud over auktionsbuddet samt værdien af privatretlige byrder og servitutter. Afgiften forfalder ved auktionens slutning. Udstedelsen af auktionsskødet er afgiftsfri."*

Skal det forstås at jeg skal betale yderligere 0,5% auktionsafgift for mit bud samt størstebeløbet?

"Ved indlevering til tinglysning skal auktionskøberen betale en fast tinglysningsafgift på kr. 1.660 samt en registreringsafgift, som udgør 0,6% af budsummen, dog min. 0,6% af ejendomsværdien, såfremt denne er højere end budsummen. Registreringsafgiften forhøjes til nærmeste 100 kr.

Disse afgifter m.v. er ikke medtaget i størstebeløbet, som auktionskøberen skal betale udover auktionsbuddet."*

Så alt hvad der er alt "skulle" betale er:

Bud + størstebeløbet + auktionsafgiften (0,5%) + registreringsafgift (0,6%) + tinglysningsafgift (1.650)?

Håber der er nogen som kan svare.

vh

*kilde:

(http://www.tvangsauktioner.dk/hjaelp)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)