Jeg er begyndt at tilbyde udendørs-events på nogle timers varighed. Tilmeldingen foregår ved betaling via MobilePay og at markere Facebook eventet - som "deltager". Hvis en deltager ikke møder op og har betalt for at deltage i eventet, kan han/hun kræve pengene refunderet? Og hvad hvis deltageren en time før skriver på facebook, at han/hun desværre ikke kommer alligevel, men har betalt. Er jeg så forpligtet til at give pengene tilbage - eller er det "for sent" at melde afbud? Eller er det bare sket når man har betalt?
I min verden tænker jeg, at hvis en deltager har betalt for deltagelse for 2 uger siden, og kontakter mig 24 timer før eventet og melder afbud, og ønsker pengene refunderet, er det helt fint med mig.
Jeg har nu oplevet at der er nogen som har betalt, men ikke møder op og skriver i sidste øjeblik, at de ikke kommer.
Ingen har spurgt om noget med at få penge tilbage, det er småbeløb.. jeg ønsker bare at høre hvad der er lovpligtigt, hvis én en dag ønsker pengene refunderet.
Et event må takseres som et kursus, og her er tilmeldingen bindende, når du først har tilmeldt dig. Lidt ligesom hvis du tilmelder dig en koncert eller lignende :)
Det ville måske være en god ide, hvis du lavede nogle tilmeldingsbetingelser, således dine potentielle kunder kender reglerne før de tilmelder sig. Så undgår du problemer og spørgsmålet omkring, refundering eller ej :)