Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefrihed IVS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad synes i om forslaget om 3 års skattefrihed for nystiftede IVS? Og tror i det bliver til noget - vil det i givet fald bare blive implementeret som en udskudt skat ligesom skattefri virksomhedsomdannelse?
https://www.information.dk/telegram/2016/08/regeringen-give-nye-ivaerksaettere-skattefrihed-tre-aar

Mine tanker:

Umiddelbart er skattefrihed naturligvis en god ting, men:

Mange der kunne/burde starte et APS eller A/S ville vælge IVS i stedet, udelukkende for at kunne få skattefrihed.
Selvom man opnår den krævede egenkapital til at omdanne til APS eller A/S ville man være idiot hvis man gjorde det før de 3 år var omme.
Hvis man går og overvejer at stifte selskab i dag overvejer man måske at vente til skattefriheden (måske) indføres. Den effekt må man formode er til stede allerede nu hvor forslaget er luftet.
Det er fuldstændigt ubrugeligt for innovative virksomheder der først genererer overskud efter flere år...
- Og omvendt perfekt for "freelancere" der bevæger sig på kanten af hvad der egentlig burde have været et lønmodtagerforhold.

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:41

PS - jeg kan ikke finde ideen i den helhedsplan der netop er fremsat, til gengæld ser jeg fradrag for egenkapital og investorfradrag:
https://www.fm.dk/publikationer/2016/helhedsplan-for-et-staerkere-danmark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47

ingen kender den præcise form. For mig er det tosset at vælge at give det til IVS og ikke til ApS i alle fald, hvis man vil lave specielle regler, men politikere er jo lidt sjove - og embedsmænd ikke altid helt med heller

Ja hvis det gennemføres vil det nok betyde meget få ApS og langt flere IVS
Hvis man skal vente på forslaget, som jo kan være langt inde i 2017  før man er sikker, og det så betyder, at ingen stifter fra nu til januar har man så også skudt sig selv i foden med det

Og ja til at det ikke duer til de som først generer overskud efter nogle år men perfekt til freelancere der, som du skriver, måske skulle have være lønmodtagere. Penge der trækkes ud som løn vil dog forsat give personskat. Der er vist også noget med en 35% flad udbytteskat indtægt = noget op i forhold til 27% for første 100.000 for ægtefæller

Ikke fedt for de som stifter nu - at de om 4 mdr måske skal have nogen der kan konkurrere med priser på ren skattefrihed - alt andet lig kan de jo klare sig med mindre overskud så - 

Der er også tanker om, at det skal være til egentligt erhverv (hvordan de så vil kontrollere) Jeg skrev til ministeren, at jeg da så godt ville låne mit til den tid nye IVS 5 mio det kunne investerer i aktier for - som konvertibelt lån så jeg fik fradrag for evt tab - og 3 års skattefrihed for gevinster - MEN det var der nu lidt planer om man ikke skulle kunne

Sidste hul kunne også være studerende, som nu vil kunne tjene skattefrie penge, så meget de vil, og have fuld SU - Farvel til VSO for alle disse, hvor IVS med evt skattefrihed i 3 år må være drømmescenariet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)