ingen kender den præcise form. For mig er det tosset at vælge at give det til IVS og ikke til ApS i alle fald, hvis man vil lave specielle regler, men politikere er jo lidt sjove - og embedsmænd ikke altid helt med heller
Ja hvis det gennemføres vil det nok betyde meget få ApS og langt flere IVS
Hvis man skal vente på forslaget, som jo kan være langt inde i 2017 før man er sikker, og det så betyder, at ingen stifter fra nu til januar har man så også skudt sig selv i foden med det
Og ja til at det ikke duer til de som først generer overskud efter nogle år men perfekt til freelancere der, som du skriver, måske skulle have være lønmodtagere. Penge der trækkes ud som løn vil dog forsat give personskat. Der er vist også noget med en 35% flad udbytteskat indtægt = noget op i forhold til 27% for første 100.000 for ægtefæller
Ikke fedt for de som stifter nu - at de om 4 mdr måske skal have nogen der kan konkurrere med priser på ren skattefrihed - alt andet lig kan de jo klare sig med mindre overskud så -
Der er også tanker om, at det skal være til egentligt erhverv (hvordan de så vil kontrollere) Jeg skrev til ministeren, at jeg da så godt ville låne mit til den tid nye IVS 5 mio det kunne investerer i aktier for - som konvertibelt lån så jeg fik fradrag for evt tab - og 3 års skattefrihed for gevinster - MEN det var der nu lidt planer om man ikke skulle kunne
Sidste hul kunne også være studerende, som nu vil kunne tjene skattefrie penge, så meget de vil, og have fuld SU - Farvel til VSO for alle disse, hvor IVS med evt skattefrihed i 3 år må være drømmescenariet