Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det du ikke måtte se i "SEO nørder - den hårde kerne"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg beklager den provokerende overskrift, men som jeg også skrev til Admin for Facebook gruppen, så forstod jeg ikke helt hvorfor mit indlæg ikke var "OK" og svaret jeg fik var ret mangelfuldt...

Kort fortalt: 

Jeg sad her søndag morgen, thailandsk tid, og blev inspireret til at skrive et indlæg om de 10 bedste SEO plugins til WordPress. Jeg kommer i indlægget med min egen erfaring (hvis nogen) og hvis jeg har, så kommer jeg med guldkorn til hvordan man bruger Schema plugin korrekt til at få stjerner med i SERPs (søgeresultaterGoogle) og derved få en bedre CTR (klikrate).

Indlægget kan du se på min personlige blog lige her: http://kristianole.dk/seo-plugin-til-wordpress-top10-2016/

Begrundelsen til at indlægget blev slettet var: "Alt for meget Ananas-i-egen-juice" et ordsprog jeg først lige er stødt på og det betyder noget i retning af, at det man deler er for meget "se lige mig" eller "kommercielt - køb af mig". 

Jeg blev gjort opmærksom på, at der var et medlem der havde anmeldt mit bidrag for at være "for meget ananas-i-egen-juice" og efterfølgende bad jeg om lidt dialog herom - hvilket desværre blev begrænset og stadig er - håber at der kommer lidt mere liv i debatten, der er helt sikkert en del der ser det, da opdateringen fra admin omkring "ananas-i-egen-juice" har fået over 40 likes, men meget få kommentarer. 

Nogle af de kommentarer der kom (hvilket er mega fedt!) var ala: det vidste vi allerede godt... 

Men det vidste jeg ikke at folk ikke vidste ;)

Jeg deler lidt om, hvordan man får stjerner med i søgeresultaterne (SERPs) på en måde, der faktisk er OK med Google - hvilket alle burde bruge... 

Så meget her fik jeg dog fat i... 

Hvis du vil slå noget op i gruppen, som ikke ryger i bad standing samt får folk i gruppen til at anmelde det du poster så er følgende opskrift (en meget gammel en af slagsen) stadig den der virker: 

Mulighed 1: 

Lav noget godt indhold og udgiv dette på en hjemmeside. Pas på med at del på din egen hjemmeside OG så må du endelig ikke dele det du har skrevet i eget navn på de sociale medier - det er selv-promovering og funker ikke.

Løsning: Alt som du læser herover, men få en anden til at dele det. Det er lidt mere nede på jorden og OK :) 

Mulighed 2: 

Efter at jeg fik slettet mit indlæg igen (ja, det var anden gang det skete), så gik jeg strømmen igennem på gruppen for at se, hvad det egentlig var at man godt måtte dele og som ikke blot var SEO spørgsmål til panelet. 

Løsning: Rødekors - du har et produkt. Målgruppen er SEO folk. Du har noget nyt målgruppen skal bruge. Hvis målgruppen henvender sig til dig OG er så flinke at betale 200 kr til Rødekors, ja, så må de prøve dit nye produkt og hvem ved... måske blive kunder i fremtiden? ;) 

Eksemplet er et fra gruppen og det fik stor opbakning og blev ikke slettet - jeg synes selv det var god stil og skrev mig op. 

MEN: Jeg ser dog ikke den store forskel? Gør du?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den pågældende facebookgruppe er administreret af indehaveren af onlinepartners.dk (ifølge hans facebookprofil), så det burde ikke komme bag på dig, at han ikke ønsker "reklame" for konkurrerende virksomheder i "hans" facebookgrupper.

Det er lidt noget hø, men det er jo desværre ganske almindeligt på facebook.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten. 

Jeg håber da ikke det er tilfældet, for at så er gruppen jo generelt meget mere "ananas-i-egen-juice" end noget andet kan blive! 

Men det kan godt være at du har ret - det er lidt svært at vide :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Ole Rørbye:
Men det kan godt være at du har ret - det er lidt svært at vide :)

Følgende er administratorhttps://www.facebook.com/runehansenDK 

(det fremgår af oversigten over gruppens medlemmer)

---

Nu kender jeg ikke grupperne, men der er en del virksomheder, som benytter den slags "neutrale" facebookgrupper til at fasteholde kontakten og skabe personlige relationer til både eksisterende og potentielle kunder.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det du skriver omkring at man ikke skal skrive med eget navn , jeg ser af og til personer oprette profiler og ved nærmer gennemgang ligner det mest at de selv har opret en profil i andet navn for at profiler sig selv , jeg køre altid med mit eget navn , det synes jeg er mest ærlig at gøre.

jeg ved taber lidt på det  med ærlighed, da det jo ikke særligt tit opdages er der også noget der heder ærlighed og stå ved hvem man er og for enhver pris skal man ikke frem man skal også kunne kigge sig selv spejlet og vide man har opnået det man gør med ærlighed 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

OT, er du gal en irriterende pop up. Første gang troede jeg det var redirect men så anden gang at det var en popup og mistede helt modet til at læse dit faktiske indlæg :) Jeg tror altså sagtens det kan have noget med det at gøre lige præcis dette pop up du har på siden. Det er jo main focus og gør at artiklen bliver second priority.

Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kristian

Rune her - havde kun denne gamle profil.

Som skrevet på Facebook, har jeg intet mod din artikel. Nogle brugere har dog anmeldt den - og jeg har også tidligere meldt ud, at vi ikke ønsker egne artikler/guides delt i gruppen(erne). Det blev simpelt hen for selvcentreret - men derfor kan man naturligvis godt dele andres. Min vurdering var at artiklen ikke tjente flertallet i gruppen - jeg er dog med på at dette sjældent håndhæves og derfor sker det oftest kun når brugere skriver til mig og jeg så manuelt tjekker op.

Gruppen er bestemt ikke "min" - den er lavet af Mads Gorm fra IBC ligesom de andre "hårde kerne" grupper. Jeg blev spurgt om jeg ville være admin og forsøger derfor at undgå spambrugere samt holde "husfred" i gruppen. "Viceværterne" fra disse

grupper tale løbende sammen - bl.a. i formiddags - om forskellige udfordringer I disse grupper osv (tror Ananas udtrykket kommer derfra)

Mit syn på andre der laver SEO har altid været meget åbent og jeg går bestemt ikke i så små sko, at jeg ville udelukke din artikel blot fordi vi arbejder med SEO - det gør næsten alle i gruppen i en grad.

Vh. Rune

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestbuild:
Gruppen er bestemt ikke "min" - den er lavet af Mads Gorm fra IBC ligesom de andre "hårde kerne" grupper. Jeg blev spurgt om jeg ville være admin og forsøger derfor at undgå spambrugere samt holde "husfred" i gruppen. "Viceværterne" fra disse

Hej Rune

Jeg benytter Nørde grupperne rigtigt meget:)


Jeg oplever dog desværre at debatterne nogle gange kører helt af sporet af og til og da du er admin på en af grupperne kommer det som en overraskelse at i ikke griber ind ind i mellem. Jeg oplever en tid tider meget nedladende tone og personlige angreb og det synes jeg måske godt man kan censurere lidt på, for det er ikke meningen at emner på den måde får folk i totterne på hinanden??

Det burde være okay at have forskellige meninger om produkter og emner!!


René

Fra Odense
Tilmeldt 10. Jan 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian 

Jeg fulgte som medlem af Facebook gruppen med i debatten, og tænker det lige skal med at Rune er blevet bedt om at komme med en høflig henstilling omkring indlæg fra gruppens medlemmer, muligvis fordi de opfattede visse indlæg som uønsket reklame eller som værende af for ringe kvalitet. Den store mængde af likes på Runes indlæg, det er nok en ret god indikation af at folk var enige med Rune og glade for at han som viceværten lige fik ryddet lidt op i storrumskontoret. Og Rune gør det efter min opfattelse på en yderst høflig og sympatisk måde. Det er som oftest ikke en god idé dele egne indlæg i Facebook grupper, men derimod er det en god idé at vise sin viden ved at bruge energien på at svare på spørgsmål som andre stiller i grupperne. Når vi nu er på Amino, så har Martin Thorborg lavet en lille video om det at komme ind i et nyt fora

Han har faktisk lavet en til som er endnu bedre, og som handler netop om det med at svare på spørgsmål for at få kunder, men den kan jeg bare ikke finde. 

Så tak til Rune og god vind med at få noget værdi ud af Facebook grupperne Kristian. 

/Mads Gorm 
www.madsgormlarsen.dk 

">

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak for et rigtigt godt og posetivt indlæg om en af dine kollegaer - Rune og flere andre punkter. Jeg er enig med dig at admin delen håndteres fint og diskret.


God arbejdslyst!!

Rene

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)