Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tata Nano - Bilen til kr. 24.995,-

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I ugens løb blev vi så introduceret for Tata Nano

http://fpn.dk/motor/bil/article1226038.ece

Tænk lige at importere den og i og med at man opnår et fradrag på 4.000kr pr km den kører over 16 km/liter så elimineres afgiften fuldstændig. Hey vi snakker 0 (nul) kr. i afgift

Lad os sige man har den til landed cost på kr. 15.000,- så skulle den kunne sælges for kr. 24.995 inkl. moms.

Det ligner sgu da noget, og staten er med deres afgiftshammer sgu selv ude om at folk i så fald vælger at køre rundt i sådan en møgspand.

Men ikke en krone i afgift får de - ingen har vel ondt af det? Jo der sidder nok een eller anden der vil sige at med det lave sikkerhedsniveau bilen har blvier vores allesammens samfund berørt da personskader er voldsommere ved kollision og så har vi øgede hospitalsudgifter. Lur mig om der ikke er en der tager det standpunkt.

Men det liger noget, jeg tror på at billige, små møj-æsker i tvivlsom kvalitet går en stor fremtid i møde på de danske veje. Og bare vent alle de der idag køber 5-stjernede NCAP familiebiler, bliver også lokket, principper bliver slagtet på rabattens alter. 

Vh/ Jan

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 15:09

Vel mest for sjov har jeg lige købt www.tatanano.dk Cool

Konceptet er vel at æsken kun kan købes online, og ikke noget med at kunder kommer forbi og stiller alle mulige belastende spørgsmål og vil have prøvetur og istedet for sorte veloursæder vil de have lyse. Nix, det er som det er og vil man have en prøvetur så kør forbi din tante på Fyn der allerede har købt en.

Reklamationer? Hmm ja det må vi lige se på hvordan vi får fixet et set-up sammen der. Salg af reservedele? Bob-bob, jaja det kommer vi til.

Den skal sælges inkl. levering lige til døren, de store autotransportere kan vel have en 10-12 stykker ombord ad gangen, giver vel en fix leveringsomkostning for kunden på omkring en tusse.

Men jeg kan lige se det;

Tata Nano - Bilen som din skatteminister ikke så komme  - kr 24.995,- ta´ 3 for 69.995,-

Tata Nano - Når du bare skal fra A til B   

Det er sgu da noget der vil noget Smile

Vh/ Jan

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:29

Jan Grønkjær:

Men ikke en krone i afgift får de - ingen har vel ondt af det? Jo der sidder nok een eller anden der vil sige at med det lave sikkerhedsniveau bilen har blvier vores allesammens samfund berørt da personskader er voldsommere ved kollision og så har vi øgede hospitalsudgifter.

Umiddelbart lyder din forretningsetik ikke specielt tillokkende, men det er jo smag og behag...

I øvrigt, så tror jeg nærmere, at man som indhold i den bil kommer nærmere dødsfald end hospitalsophold, så lige på den konto har "vores allesammens samfund" nok ikke de store udgifter.

Jan Grønkjær:
"møjspand", "små møj-æsker i tvivlsom kvalitet"

Haha, ja, du har da nu også fundet de bedste punchlines Big Smile  

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan

Skriv mig bare på ventelisten Big Smile - da jeg så den på tv den anden dag, var min kommentar, at sådan een vil jeg sgu há. Så vil jeg mit firmanavn til at fylde hele bilen, - hvilket ikke bliver svært med så lille en bil.

Jeg tror, at denne lille øse, kunne få nærmest kult-status, - den nye 2CV. Og nej - der bliver ikke dyre hospitalsregninger, kører man galt i denne papkasse, så går turen direkte til bedemanden.

Nej, seriøst, så synes jeg det kunne være sjovt med en bil til den pris, jeg ville virkelig få lyst til at male den i mærkelige farver og med lyserødt intræk i plys. Men jeg er sgu ikke meget for at gå på kompromis med sikkerheden.

/skou

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:37

Hele ideen er skide go. problemet er bare at den ikke kommer til EU, da den ikke kan opfylde de sikkerhedskrav vi har i europa. Sad

Hvis de på et tidspunkt vælger at lave en Tato nano der opfylder vores sikkerhedskrav, så vil prisen hurtig løbe op i 100.000,- vil jeg tro... desværre

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 15:41

Ja du har sgu nok ret i det med turen til bedemanden, men hey, koncepter avler nye koncepter, det ligger da ligefor at sælge bilerne med særlig rabatordning til http://www.begravelsedanmark.dk/  Her er en god landsdækkende kæde som vel nok kan se potentialet i en aftale med ejerne af sådan en møg-øse.

Tata Nano - Her kommer du tættere på Vor Herre.

Vh/ Jan

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 15:58

Tata Nano - bilen med 33 HK

Man må håbe at svigermor ikke er for tung bagtil når hun kommer til at sidde der og trone på bagsædet, for så klarer vi sgu nok ikke Funder bakke.

Godt DK er flad som en pandekage.

Iøvrigt, jeg læser ingen steder at den ikke kvalitetsmæssigt lever op til kravene i EU - faktisk kan jeg kun finde noget der indikerer det modsatte.

Vedr de kr. 100.000,- Det ser jeg så slet ikke ske, er du da vimmer mand? Hvor har du det fra? Men jeg ser nu en større chance for at den vil blive lobbyet ud i EU, men det er så noget helt andet.

Vh/ Jan

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 16:11

Kan den leveres med "jydekrog"? Nårh nej, det kan vist være lige meget...

Jeg var lige inde på deres hjemmeside, - har I set, hvordan sæderne er bygget op?

/skou

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Skrevet kl. 16:14

Jeg glæder mig til at komme ind til en forhandler og sige:

"Jeg vil godt have for 250.000 kr blandet..."

/skou

Tilmeldt 30. Oct 06
Skrevet kl. 17:10

Tænk, en fabriksmontering af et anhængertræk til en Mercedes S-Klasse koster kr 29.646,- Heraf er knap kr. 20.000 ren afgift. Man skal godt nok have en rolig hånd når man sætter krydser i listen med ekstraudstyr hos forhandleren. 

Det er på tide at nogen tager røven på det afgiftsvanvid. Her kunne Tata Nano være en længe ventet giftpil.

Tata Nano: Jeg skal fra A til B - hvad skal du?

Vh/ Jan

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)