Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknologien bag dba.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MobileGuru

dba.dk er et komplekst system som er  special kodet.

Dog findes der noget der kan mange af de samme ting, dog kræver det opsætning og tilpasning.

Du kan bruge Joomla og DJclassified https://dj-extensions.com/dj-classifieds

Det er ikke muligt at lave det gratis på noget plan, jeg formoder ikke din tid er gratis.

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

MobileGuru:
At man som udgangspunkt kan annoncere gratis, hvis man vælger deres mest simple produkt. Men især også den måde dba.dk tilbyder/pusher på for add on salg i form af fremhævede annoncer, at den vises på forsiden, i toppen osv.

Uden at jeg vil sammenligne mit arbejde med dba.dk, så har jeg netop udviklet disse muligheder til en Joomla-løsning, hvor vi tager udgangspunkt i DJ Classified-komponentet.

DJ Classified er en stærk udvidelse til Joomla, som kan opsættes og udvikles til netop de behov, som man skulle have til en "annonce-hjemmeside".

Du behøver derfor ikke at skulle udvikle en "annonce-hjemmeside" fra bunden af, men blot basere det på noget eksisterende. Og ikke mindst - have de rette folk med i projektet. ;)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At udvikle dba.dk fra bunden koster millioner. Umiddelbart ser det ud til at sitet primært er en blanding af Javascript, PHP og Java. Jeg gætter på at den data-intensive del af backend'en er udviklet i Java. At udvikle systemer som kan håndtere millioner af requests, millioner af annoncer og endnu flere millioner billeder, lynhurtigt, er ikke en nem opgave, som bare løses med at installere WordPress, eller et andet CMS, og så en håndfuld plugins.

Men dermed siger jeg ikke, at CMS systemer ikke har værdi, for det har de. Det er billigt, hurtigt og nemt at få en Version 1 op at køre med et CMS. Du får måske 8/10 af de funktioner du gerne vil have, og så kan du begynde at teste din ide af på rigtige brugere. Der er ikke meget ved at bruge en masse tid og penge på en platform, som så viser sig ikke rigtigt at slå igennem. Så en skrabet CMS-version kan være en rigtig god start.

Man skal bare være klar over begrænsningerne, og tage beslutningen om at udskifte sin platform på det rigtige tidspunkt.

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en vel besøgt annoncesite med pt. 120+ annoncer oprettet af brugere (i skrivende stund 500+ aktive brugere) på siden - www.dyreformidlingen.dk - og ALT er lavet i Wordpress uden brug for kodning eller udvikler-timer, og siden fungerer rigtigt godt. I øjeblikket er det gratis at oprette salgsannoncer, men med forholdsvis små ændringer (uden kodning) kan man sagtens lave setup om til ren betalingsløsning eller kombineret gratis/betalingsløsning. Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hvis man kan nøjes med mindre Wink

Dyreformidlingen.dk - Køb og salg af dyr på nettet

justsports.dk - Tilbud på fitness og kosttilskud

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også har skrevet, så kræves der en virkelig hæftig backend til at håndtere alt DBA's annonce data - og det er helt jeg tror det primære arbejde ligger. Et system til at håndtere få annoncer, f. eks 100 om dagen, er et mindre problem at udvikle idet du kan nøjes med en enkelt database server og enkelt backend server.

Men skalering i DBA (eller Ebay) graden kræver flere servere med distribuert transaktioner hvilket hurtigt kan blive kompliceret. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)