Det er med stolthed at vi kan præsentere billeder af Svend Gram. Svend Gram markerer sig stærkt blandt den nye generation af danske kunstnerne med sine altid let genkendelige malerier af dyrelignende figurer i farvemættede landskabsabstraktioner. Et altid nærværende element i SG´s malerier er den subtile brug af farve og stoflighed gerne iblandet stiliserede mønstre eller symboler hvilket giver billederne et både ultramoderne og tidløst præg.
Svend Gram udtaler følgende om sin kunst; Der er en vedvarende interesse for mønstre og væsener i forskellige følelsesmæssige tilstande, men der er ingen gemte beskeder eller skjulte dagsordener i mine billeder. Måske kommer idéerne fra de daglige omgivelser og måske fra de flygtige nordlige somre, elller skrøbelige patinaer på ældede overflader finder vej til mine malerier men det er sker ikke direkte og ikke med overlæg det er mere en understrøm der danner grobund for maleprocessen. Der er selvfølgelig en intention eller frøen til en ide når jeg starter, men det bliver hurtigt billedet der overtager styringen, således at det er maleriets krav jeg forsøger at finde løsninger på. Jeg arbejder med mange lag af tyk og tynd farve, der kan være børstet, løbet, gnedet, laseret eller spartlet hen over flader ofte med megen tekstur. Disse forskellige malemetoder anvendt over tid med mange lag gør at maleriet også får tilført en tidsdimesion som gør det interessant ikke bare ved første øjekast men også over tid.
Svend Gram, f. 1967 Født i Kolsnap, Sønderjylland. Han er uddannet på Kunsthøjskolen i Holbæk i 1994 og som grafiker blev han uddannet i 1996-99 i Haderslev, hvor han stadig bor. Svend Gram har udstillet talrige steder, bl.a. på Kulturhuset Bispen, Haderslev i 2005 og 2007, i TV-Syd Syd, Kolding i 2006 og i 2008 arrangerer Haderslev Kunstforening en stor seperatustilling på Haderslev rådhus.