Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stiftet et I/S for et par uge siden og jeg har ikke foretaget nogen drift endnu (0 omsætning og 0 omkostning). Jeg har besluttet mig at ændre virksomhedsform pga nogle bureaukratiske årsager og nu vil jeg få et K/S. Er der nogen måde at gøre det uden at lukke I/S'et og stifte et nyt selskab eller er det nødvendigt at gøre det?

Hvis jeg lukker selskabet før den første moms og skat frist, skal jeg stadig indberette 0? Og hvordan gøre jeg det uden virksomhedens nemid efter den er lukket?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

jeg vil bare sige at ja - I (for det må være flere) skal hver i sær stadigt udfylde udvidet selvangivelse med en række spørgsmål til aktive bla.a når I krydser af, at I har lukket virksomheden (ret enkelt hvis intet er købt og intet solgt) - og ja - der skal 0 indberettes moms og til den ende skal du/I få en tast selv kode af skat

Evt. omdannelse overlader jeg til andre - (eller hør en revisor/advokat)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:57

Cookie - John Hannover:

jeg vil bare sige at ja - I (for det må være flere) skal hver i sær stadigt udfylde udvidet selvangivelse med en række spørgsmål til aktive bla.a når I krydser af, at I har lukket virksomheden (ret enkelt hvis intet er købt og intet solgt) - og ja - der skal 0 indberettes moms og til den ende skal du/I få en tast selv kode af skat

Evt. omdannelse overlader jeg til andre - (eller hør en revisor/advokat)

vh John Hannover

Ok. Og skal jeg alligevel vente på fristerne eller kan jeg indberette alt med det samme efter det er lukket?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45

du er nødt til at vente på moms frist og siden på udvidet selvangivelses kommer i 2017

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)