Ud over, at du nok skal øve dig i at beregne volumen, skal du også se på reglerne.
En A4 side er ca. 23 x 30 cm. Og nå pakken er 14 cm høj, bliver volumen: 0,23 x 0,3 x 0,14 = 0,00966 m3. Men det skal så regnes om til volumenvægt og hos PD skal der ganges med 280 - det betyder at fragtprisen beregnes efter en vægt på ca. 2,7 kg.
Ud over, at du nok skal øve dig i at beregne volumen, skal du også se på reglerne.
En A4 side er ca. 23 x 30 cm. Og nå pakken er 14 cm høj, bliver volumen: 0,23 x 0,3 x 0,14 = 0,00966 m3. Men det skal så regnes om til volumenvægt og hos PD skal der ganges med 280 - det betyder at fragtprisen beregnes efter en vægt på ca. 2,7 kg.
MVH Kirsten
Kirsten det er ganske enkelt ikke korrekt, hvad du der angiver. Det er ganske korrekt, at der regnes volumenvægt ved erhvervsaftaler. Såfremt der dog er tale om almindelige brevforsendelser, som både private og erhvervsdrivende kan købe på posthuset uden forudgående aftale, beregnes ikke efter denne formel. Dette fremgår af PostNords almindelige forretningsbetingelser og er noget jeg også kan tiltræde efter min private erfaring.
Jeg bryder det ned i det helt simple. Almindelige brevforsendelsers maksimumsstørelse, såfremt de kan købes uden forudgående aftale på posthuset (fremgår af PostNords almindelige forretningsbetingelser), beregnes ud fra følgende formel: Højde+bredde+længde = max 90 cm.
Af hvad jeg kan vurdere ud fra tråden, og de mange andre tråde du flittigt skriver på, er det egentligt ekstremt sjældent at du bidrager med noget konstruktivt. Det er ganske tankevækkende.
Af hvad jeg kan vurdere ud fra tråden, og de mange andre tråde du flittigt skriver på, er det egentligt ekstremt sjældent at du bidrager med noget konstruktivt. Det er ganske tankevækkende.
Hvis det er mig du prøver at nedgøre, så burde du måske kigge dig lidt bedre omkring - jeg har hjulpet rigtigt mange her på Amino, men jeg kalder en "spade for spade" !