Min målgruppe befinder sig i udlandet og jeg skal dermed sende pakker til andre lande... MEN, hvordan kan det overhoved lade sig gøre med de priser fragten koster?
Jeg har lige været et smut inde på Pakkelabels.dk og kiggede bla. på Portugal (hvor jeg bla. skal sælge til) og fragtprisen for en pakke 0-1 kg koster 185 kr...
Jeg synes det virker som ret mange penge og det undrer mig, hvordan andre webshops kan få det til, at løbe rundt.
Er der en person herinde, som har en forklaring på mine undrespørgsmål? :-)
Du kan sagtens finde pakkeriet der er langt billigere end det du nævner. hos f.eks GLS eller Post DK en erhvervsaaftale vil nok ændre en del på prisen. Priserne afhænger meget af det årlige pakkeantal du sender. Udover de to nævnte firmaer er der også kurerfirmaer som har konkurrance dygtige priser, men her skal man blot gå via en speditør for at få de rigtige priser.
Vil det sige, at jeg blot skal kontakte fx. Post DK og lave en privat/personlig erhvervs-aftale med dem?
Jeg har ingen idè om, hvor mange pakker jeg vil komme til at sende (eller om jeg overhoved vil komme til, at sende nogen...) - Mener du (ud fra hvad jeg har skrevet) at det stadig vil være muligt med en personlig forhandling med Post DK, selvom jeg er meget usikker på antallet af sendte pakker?
Måske et dumt spørgsmål, men håber du alligevel har tid:)
Jeg har lige været et smut inde på Pakkelabels.dk og kiggede bla. på Portugal (hvor jeg bla. skal sælge til) og fragtprisen for en pakke 0-1 kg koster 185 kr...
Jeg synes det virker som ret mange penge og det undrer mig, hvordan andre webshops kan få det til, at løbe rundt.
du skal både kende dit antal og have et vis stort antal for at få special pris
Det er ikke så vældig mange danske webshops heller, som løber rundt ved at sende pakker til f.eks. Portugal. Det er både grundet fragt og grundet portugisere og alle andre, som første prioritet køber fra lokale shops med deres eget sprog, deres egne typiske betalingsløsninger osv. + mulighed for at returnere let og billigt.
Der vil også være en meget klart øget risiko for kortsvindel for sig
Man skal have noget, som ikke kan købes lokalt og virkeligt efterspørges, hvis det koncept skal virke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har lidt svært ved at finde priser som jeg kan sammenligne med, men har du overvejet at sende via et pakke hotel (eller hvad man nu vil kalde det) der pakker og sender din vare. Men fordi de sender for mange firmaer kan de gøre det billigere end dig selv via deres netværk.
Nu kender jeg ikke firmaet men et firma i stil med dette der har opbevaring i hvidovre og Herning lyder som noget for dig, men måske du selv kan finde noget bedre...
Prisen på en pakke afrenges efter vægt volumen forholdet, da du har en pakke med et stort volumen i forhold til vægten, vil du skulle betale for et større antal kg, end pakken vejer.
Som jeg lige vurderer dit svar, vil det give en volumen på ca 86 cm3 - 29,7+42+14 cm.
Indenfor denne volumen kan du sende forsendelserne som et almindeligt maxibrev (100 Kr. Til udlandet). Ønsker du tracking, kan de sendes rekommanderet for 78 Kr ekstra. Volumen på Max være 90 cm og Max 2 kg vægt. Det er PostNords priser.