Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med import fra EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kæreste og jeg er igang med at opstarte en webshop og jeg håber, at der er en som kan svare på et par enkelte spørgsmål.

1. Da vi begge skal stå som ejere, hviken selskabsform er så bedst? Vi starter med at smide 20.000 kr. i projektet.

2. Hvordan skal vi cvr registrerer os ? Vi skal importerer varer fra lande i Sydeuropa - altså lande i EU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten som I/S = personlig virksomhed for flere personer  men det giver personlig solidarisk hæftelse for gæld - mod til gengæld fordele ved at tab f.eks giver direkte fradrag i anden personlig indkomst - færre krav på en lang række områder og hemmeligt regnskab

eller som IVS (eller låne mere og stifte med 50 t som ApS) hvor hæftelsen ikke er personlig (ud over bank givet kræver det) med lidt flere pligter (fast omkostninger) samt offentligt regnskab. Det er det sikre valg, hvis I mener I ikke kan undgå at påføre firmaet gæld/risiko

Her et skema med de væsentligste forskelle mellem virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Læs evt min e-bog Selvstændig som gennemgår begge dele langt mere detaljeret, med skat og moms - stiftelse af begge dele og meget andet - Alternativ Startup som har samme + en masse anden inspiration til iværksættere

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for input og links til mere info. Det vil vi læse videre på :)

Vh. Pernille Lau

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)