Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud på momsregnskabet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For et års tid siden startede jeg sammen med en anden person et Aps.  Vi har haft omkostninger, men meget lidt salg og dermed underskud.  Vi har haft større købsmoms end salgsmoms og har dermed modtaget penge fra SKAT.

Nu skal min partner forlade selskabet og vi ønsker at gøre "boet" op på fair viis.

Spørgsmålet er:  vil der blive en regning til SKAT for moms "underskuddet" (højere købsmoms end salgsmoms) ?

Vil svaret være forskelligt om selskabet videreføres (af mig alene) eller likvideres ?

mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej - så længe bogføring er i orden og du køber din makkers del reelt er det ikke af betydning - det er OK at have flere købsmoms udgifter end salgsmoms - Først ved lukning - skal aktiverne ud - og momsen bliver jo så til salgsmoms for den der overtager evt aktiver normalt. Der bliver ikke en momsregning i denne forbindelse
Du skal sikre dig at alt er iorden - så der ikke kan være div ting der giver bod siden

Ejerregister (her er der lov på vej med bod meget snart)

Lovpligtig arbejdsskadeforsikring for jer som ejere uanset løn/omsætning

Du har check på skattekonto så du er sikker på alt - inden din ven træder ud ved at du køber

Du har check på e-boks erhverv, at der ikke ligger noget der som skulle være ordnet

Du har check på regnskabet generelt

Du ser om I har ejeraftale og om udtræden nu har betydning for den og for vedtægter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)