Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weblogs- opsøgende salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Er der nogen af jer der har erfaring med brug af weblogs til opsøgende salg ?
I så fald hvordan fungerer det og hvorhenne på nettet ?

Tak for opmærksomheden.
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:32
Kan du ikke beskrive det lidt mere detaljeret, hvad du mener?

Jeg er i tvivl om, hvad du mener med "brug af weblogs til opsøgende salg".
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:53
Hej Igen

Jeg har sandsynligvis formuleret mig forkert fordi jeg ikke har nogen erfaring i brug af weblogs. Grunden til mit spørgsmål er at jeg på nettet har læst at flere og flere virksomheder markedsfører sig selv og deres produkter vha. weblogs. Feks ved en dialog med en kunde som har et spørgsmål som ligger indenfor virksomhedens produktområde. På denne måde har virksomheder mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og tilbyde nogle af deres ydelser/produkter.

Det jeg havde forestillet mig er et forum/blog på nettet forbeholdt virksomheder som besvarer spørgsmål og profilerer sig overfor potentielle kunder. Men jeg ved som sagt ikke om det eksisterer og hvorhenne.

Tak for hjælpen. 
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 14:17
Det er en velkendt metode, at markedsføre sig og sin virksomhed ved at deltage på åbne fora, nyhedsgrupper og komme med uddybende kommentarer på weblogs, hvor ens produkttyper diskuteres eller kommenteres.

Amino er lidt sådant et forum, hvor det dog ikke er specifikke produkter, men mere specifikke kundesegmenter - nemlig nystartede virksomheder og andre iværksættere. At disse så typisk efterspørger et hel række specifikke produkttyper (regnskabsystem, revisor, webbutik, designprofil, annoncering) er så en anden sag.

Deltagelse i sådanne fora, weblogs med mere har ofte også den effekt, at de giver flere henvisninger til din virksomheds hjemmeside, hvilket ofte også giver bedre placering på søgemaskiner.

Jeg forstår dog opsøgende salg, som at man henvender sig direkte til potentielle kunder. Hvilket i de fleste tilfælde ikke er lovligt i Danmark i følge markedsføringsloven, når det sker uopfordret og via internettet.
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:25
Jeg har lidt svært ved at udlede af dine indlæg hvad det er du vil. Hvis det er at starte en weblog (blog) for en virksomhed kan du jo ringe til Connecta, og tage en snak - det er lige netop hvad de er eksperter i.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)