Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps-udenlandsk medejer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg skal til at stifte et aps med et familiemedlem, som er bosiddende (og statsborger) i et andet EU-land. Han skal være medejer af virksomheden, som stiftes i Danmark (dvs. indgå i ejerbogen, råderet over kontoen etc.)

Er der nogen, der har erfaring med det? Er der noget man skal være opmærksom på, og kunne tænkes at give problemer senere?

Vores "selskabskonstruktion" er således, at salget vil foregå i/fra Danmark (til at starte med i hvert fald), men produktionen (leverandører) vil ligge i et andet EU-land. Er der ellers noget man skal være opmærksom på i denne situation? Selvfølgelig kunne selskabet stiftes i det andet land og salget foregå der fra

Martin

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 12:06

Hej Martin.

Har selv boet i Spanien og været medejer i et Dansk selskab så det er ikke noget problem.

Udover det kan jeg ikke være behjælpelig.

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33

selskaber skal bare ha en dansk adresse men kan være eget udelukkende af udlændinge. Når det er sagt, så vil det ikke altid være så let i forhold til bank, som oftest minimum vil kræve EN dansk boende som også skal have en vis styrke til at kunne påtage sig en selvskyldnerkaution for en bankkonto - uanset lån eller ikke

Med salget i hovedsagen fra DK lyder det da fornuftig nok at stifte i DK og det er ikke problem med udenlandske leverandører osv

Tal lidt med en bank inden I gør noget, så banken er med jer og forstår konceptet, mere for I ikke skal løbe i problemer på det ene punkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Churchkey ApS Skrevet kl. 13:51

Tak for jeres svar.

Ja, jeg fik talt med banken, og når det kommer til en udenlandsk medejer, skal denne også oprettes i banken, da vedkommende vil have adgang til erhvervskontoen. Vedkommende kan så møde op i banken i DK for at blive registreret (ikke blive kunde, men blot registreres). Hvis ikke man kan komme til DK, kan det også klares med nogle kopier (pas, bekræftelse af bopæl - skal være underskrevet af notar eller lign. myndighed). Ellers skulle der ikke være problemer (foreløbigt i hvert fald). Det lader som om det er også lige til mht. til tilknytning af vedkommende som medstifter/-ejer på virk.dk. Men selvfølgelig er der lidt "skepsis" når banken hører om at der skal være en udenlandsk medejer - der har jo været så meget om alt det der. Men i mit tilfælde er det blot min far, så...

mvh Martin

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)