Ja jeg kan blive ved... jeg havde besluttet at jeg skulle bogføre (og lad os nu tage udgangspunkt i varesalget) på en debitorkladde. Ved hver faktura ville jeg så gøre følgende: * Debet kunden (en samlekonto) * Kredit varesalg, men som jeg her har opdelt i varesalg for de forskellige leverandører, så det kan være flere forskellige konti * Kredit forsendelse * Kredit salgsmoms * Debet rabat (hvis der er rabat naturligvis) Men ja allerede her er det MANGE linier... og hvis der så er varer på en faktura fra 3 leverandører ser det jo endnu mere vildt ud. Min mening med det var, jo naturligvis, at jeg så kunne have lidt statestik over hvad der tjente bedst ind osv. - kan I følge mig? Men vil det være smartere at have en konto for varesalg (evt. to - en med legetøj og en med udstyr)? Nogen erfaringer? Og hvad med rabat, SKAL den konteres for sig? Eller kan man i princippet bare sige Debet kunden, Kredit varesalg (og så sætte momskode på)? Hvad med forsendelsen, det er vel bedst at have den splittet ud? Hvad siger I? |
Ja...det bliver hurtigt indviklet med alle disse kassekladder, som du kører med.
God fornøjelse!