Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknologiudvikling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gået med nogle ideer, og er ign med at fremstille prototyper til disse, et af dem er bla en brint motor, hvor jeg vil (til at starte med) tage små motorer ind i mit "værksted", og konvertere disse til at køre på brint, altså motorer som man ikke bruger meget, som fx græsslåmaskine motorer, kædesavs motorer, osv. Hvis ideen bliver en succes, kunne man udvikle og omdanne biler til at køre på brint.

herefter kan man købe et tank system, som "selv" producerer brint, og dvs man skal aldrig fylde benzin/diesel på disse motorer, hvis de udelukkende kører på brint, PLUS de ikke belaster miljøet.

For det første er alt ovenstående MEGET forenklet, alt det tekniske holder jeg for mig selv, for det andet HAR jeg fået en græsslåmaskine motor, og min egen scooter til at køre på brint, men hvis jeg skal oprette et firma som beskæftiger sig med dette, skal jeg vel have en masse godkendelser?

Brinten opbevares i små tryktanke, typisk ved noget der ligner 10 eller 20 bar, og er ikke større end en 1.5 liters cola flaske, men disse skal vel testet sådan halvårligt eller sådan hvis man sælger dem ikke?

Og derudover indeholder "det selvproducerende tank system" kemikalier som er rimelig farlige, skal disse også godkendes, og årligt eller halvårligt checkes for mulige lækager?

Håber nogle kan svare mig på om hvorvidt eller ej disse ting skal godkendes, og om ideen er god?

Hilsen Charlie...

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 19:48

Hejsa,

Først vil jeg sige at dit projekt i udgangspunktet lyder meget spændende.

Angående godkendelserne så er det bare et spørgsmål om at sætte sig ned og læse Wink

www.at.dk/sw4843.asp?bPreview=true&bEdit=true&pre24-02-2004144022=1

Du kan desuden også prøve at søge på kemikalier inde på www.at.dk.

Det er 100% sikkert at ideen er god, hvis det kan lykkedes for dig så bliver du en meget velstående mand.

Jeg må dog nok sige at jeg er mere end skeptisk over for "det selvproducerende tank system"..... Betyder det at man ikke skal tilføre noget, (el, brændstof eller andet som koster penge?).....

Lad os endelig følge med i projektet.

Et stort held og lykke herfra. 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 14:00

Tjah der skal tilføres vand om det eneste, og det skal der højst sandsynligt ikke engang, for på mine tegninger er der inkluderet en filter og en "tragt" som opsamler regnvand, og anvender dette...!

Samlet set kan man sige at enheden kun skal Checkes ugentligt, måske dagligt efter hvor mange enheder man har som kører på brint...

Jeg er netop igang med tank systemet, og hvis dette virker skal jeg få nogle investorer til at kigge med, for jeg har delt projektet op i 2 faser, og 1 fase var vellykket, og nu skal jeg så igang med 2 fase..

Men som sagt er systemet stortset selvkørende uden menneskelig indblanden...!

Igen, det lyder for godt til at være sandt, og det er også derfor jeg holder ALLE data fra forsøg mm til mig selv, for folk tænker kun på sig selv og penge, og har ingen kvaler ved at stjæle andre folks ideer... =)

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 17:14

Hejsa Equinoxe

Alt der har med alternativ energi har jo flotte udsigter, hvis der ellers er hold i idéen.

Uden at være kemiker, så er det så vidt jeg ved ikke en ny opfindelse at køre på brint. Men det som hæmmer udviklingen er efter hvad jeg har fået af vide at man skal bruge vildt meget for at få en ydelse som skal kunne trække noget. Hvis du har/kan lave et system som kan give meget energi uden at have et højt forbrug... Så tror jeg du har fat i den lange ende... Så er det jo bare med at få fat i en som kan skaffe dig kontakt til de rette investorere.

mvh

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 17:32

Nej, det er SLET ikke en ny opfindelse, det var været et kendt fænomen i mange år, og brint blev jo bla os brugt til luftskibe i gamle dage, allerede der overvejede man det jo..!

Men der er nogle problemer med det, et af dem er at skabe en infrastruktur, det vil koste staten RIGTIG mange penge at skulle "konvertere" Danmark til at køre på brint. generelt er ideen baseret på:

Fordelen ved min ide er: aldrig mere at skulle betale for benzin, diesel eller andre typer brændstof, man tanker hurtigt, nemt og sikkert brint, man er uafhængig, aldrig mere svingende/stigende oliepriser, Brint an fremstilles hvor som helst, og ud af mange ting, primært vand.

Det eneste man skal betale er tanksystemet, dog bliver dette også dyrt...!

Men jeg skal nok holde jer opdateret med projektet...! Jeg uploader også snart en video på youtube af min scootermotor, som kører på brint...!

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:16

Hejsa.

Interressant projekt du har, evt prøv at tage en uformel snak med H2Logic folkene i Herning, de er igang med den første brint tankstation(kommerciel) i danmark, og har en del viden inden for området, da de er med i en del projekter.

De har blandt andet fået hjælp fra http://www.hirc.dk/ , som er en organisation der samler og formidler viden indenfor området samt de ved en del om de kommercielle aktører der er på området.

Sidst men ikke mindst syntes jeg du skulle forsøge at snakke med http://www.innovationmidtvest.dk/ , som er et investeringsselskab der laver meget investering i seed fasen og som har investeret i en del virksomheder inden for grøn energi området.

håber det kan hjælpe dig videre evt smid mig en mail med kontakt informationer og så kan jeg godt lade dem gå videre.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 15:43

okey, tusind tak for det, jeg vil forsøge og kontakte de folk som sidder inde med (helt sikkert) en meget større portion viden end mig, og snakke med dem, det kunne jo være jeg kunne få et samarbejde op og stå...!

og jeg har sendt dig en privat mail, om mit navn, osv, jeg har også en hjemmeside, som jeg smider informationer op på: www.bricksite.dk/haagendrup designs, jeg beskæftiger mig ikke kun med opfindelser, men også fx lamper osv som jeg selv fremstiller, og designer, men på siden ligger mit brint projekt inde under energy designs, og hydrogen motor...

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:52
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 16:08

Hov, ja præcis, jeg har kommet til at trykke "mellemrum" mens jeg skrev det :D

Fra Humlebæk
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:56

Hej Charlie,

Jeg tror du er på forkert vej, jeg har selv gået med ideen i mange år, men har haft travlt med en masse andet!  jeg har en god ide til hvordan brint motoren m.m. kan blive en succes, men dette bør vi ikke drøfte i åben forum, så kontakt mig direket på min mail eller min konto mikaelnyman

Hilsen Mikael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)