Kære Aminoer, Jeg har fået en ny idé (en internetservice som jeg ønsker at lave), som jeg gerne vil afprøve. Det er med stor sandsynlighed en dårlig idé (baseret på min erfaring med ideer generelt), men jeg synes nu ideen skal prøves af alligevel. Det vil sikkert koste mig DKK 20000,- at afprøve ideen, men "hvor" skal jeg gøre det henne? Jeg har et holdingselskab, hvis formål det er at eje aktier og anparter, og et driftsselskab, der laver noget helt tredje, der næsten intet har med den nye idé at gøre. Jeg ville sagtens kunne afprøve den nye idé privat, men jeg vil jo helst kunne trække de 20.000 fra som en udgift. Hvis ideen mod forventning skulle vise sig at være god, vil jeg på sigt gerne lade holdingselskabet stifte endnu et driftsselskab (ApS) og så føre ideen videre i det. Mit spørgsmål er derfor, er det virkeligt nødvendigt jeg afprøver den nye idé for private penge (dvs. ingen modregning af mine udgifter på formentligt 20.000), eller kan jeg afprøve ideen i holding eller nuværende drift istedet og derved modregne udgiften med mine overskud? Mit holdingselskab ønsker ikke på nuværende tidspunkt at starte fx et IVS med et indskud på 20.000, da ideen jo sandsynligvis er dårlig - og det vist er ret besværligt at lukke et IVS ned igen. Ser frem til eventuelle input. VH. Anders |
En ny idé (i hvilket regí: holding, privat eller drift?)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)