Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbyder mindre prototype fremstilling på 3D printer og 3D tegnin på inventor.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er nu pensionist, men kunne godt tænke mig lidt at arbejde med. jeg har en 3D printer der kan lave emner på  X = 200 Y = 200 Z = 180

Jeg kan også være behjælpelig med tegnearbejdet udføres på Autodisk Inventor.

Nu er mit spørgsmål så bare, hvordan bør jeg gribe sagen an,

Jeg er jo ikke momsregistreret mere, og tror i der er noget marked for  den slags ydelser.

og hvad må man evt. forlange for den slags arbejde, jeg behøves ikke at tjene det store, da det mere er for at få noget at tage sig til.

Jeg vil dog som minimum hav udgifter til materialer og andet dækket.

Det er svært efter et langt arbejdsliv, pludselig ikke at skal foretage sig noget.

Håber at nogen har et par ideer til hvordan jeg kommer igang, men uden at det skal blive alt for stort, det er ikke meningen.

Med venlig hilsen

Bjarne Østergaard

Med venlig hilsen Bjarne

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da spændende!
For os som intet aner om 3d printning, hvor stort er x200 y200 z180?

Du kunne vel have det som en hobbyvirksomhed, tænker jeg.

Hvor dyre er sådanne nogle udgifter til materialer?
Hvor i landet bor du? Jeg tænker at hvis man får noget lavet, så skal det vel sendes/fragtes? :)

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en tanke:

Når man skal bygge et nyt hus, henvender man sig typisk til et byggefirma, som (sjovt nok) bygger huset. Det kunne da være fedt, at få en 3D-model af sit hus, mens man venter på det rigtige hus.

Jeg ved ikke, om det er en service firmaerne tilbyder allerede nu – men hvis det var mig, ville jeg da gerne betale et par hundrede kroner for at have en model af det hus jeg går og glæder mig til.

Hvad med at tage fat i nogle af byggefirmaerne og høre, om det var noget de var interesseret i til deres kunder? Som en ekstra service til deres kunder(byggefirmaer som kunde), eller bare at byggefirmaerne henviser til dig(privatpersoner som kunder).

De har allerede 3D-tegningerne (hvis man kan indlæse dem i dit setup).

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i mm. alts også 20 x 20 x 18 Cm.

Prisen på filamentet, altså den plastik man bruger er ca. 300 Kr pr Kg. Det svinger lidt mellem de forskellige forhandlere.

Nu kan man jo godt bygge prototyper der er større end det der kan være i maskinen på en gang, man kan nemt lave tingene i dele og så samle dem til slut.

Med venlig hilsen Bjarne

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har en  tegning af dit hus kan du jo sende dem til mig så kan jeg se om den duer.

Men i sidste ende skal tegningen konverteres til G kode det samme som bruges i CNC maskiner. blot udregnes på en lidt anden måde.

Parts som er  tegnet i Inventor er særdeles velegnede 

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Østergård:

Hvis du har en  tegning af dit hus kan du jo sende dem til mig så kan jeg se om den duer.

Men i sidste ende skal tegningen konverteres til G kode det samme som bruges i CNC maskiner. blot udregnes på en lidt anden måde.

Parts som er  tegnet i Inventor er særdeles velegnede 

Hej Bjarne.

Jeg står faktisk og skal bruge en 3d printet prototype. Kan du ikke smide mig en mail så vi lige kan se på hvad det vil koste at lave og sende lidt oplysninger omkring den type printer du har?

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en privat besked med min e-mail adresse.

MVH

Bjarne

Med venlig hilsen Bjarne

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der mange på Facebook der tilbyder at printe for folk, nogle mere for fornøjelsen end andre, ret store grupper med 3D print der findes derinde. 

Prøv at vurdere hvad andre tager for samme service, og få en ide om deres priser fx:

http://3dprinthuset.dk/3d-print-service/

http://greencreative.dk/pages/3d-print-service

Hvis ellers dine settings passer og justeret vil du trods alt kunne se hvor lang tid printet tager og vurdere mængde filament brugt = Du kan regne lidt på dine udgifter, også strøm osv.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Vi er i gang med at lave et prototype produkt og jeg kan godt tænke mig at få det printet ud i 3D. Vil du venligst skrive en pb med din e-mail så vi kan snakke lidt om mulighederne :)

/Dado

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)