Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab i holdingselskab uden aktivitet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Fra  WeCount Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en nyopstartet regnskabs virksomhed, og er blevet kontaktet af to kunder, der spørg ind til priser på årsregnskab i et holdingselskab uden aktivitet. 

Jeg ved dog ikke ret meget om reglerne på området, da jeg normalt primært udarbejder regnskab for private virksomheder.

Jeg ved at begge har fravalgt revision.

Er der noget man skal være særligt opmærksom på ifht. årsregnskab/indberetning for holdingselskaber?

Og hvilket tidsforbrug skal man forvente?

Rigrig god dag fra Kira og WeCount.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal jo helst have bare lidt erfaring i selskaber synes jeg - selv uden aktivitet (og hvad med det formentlig underliggende drift - som måske sambeskattes). Jeg ville fravælge

Er det rene 0 (lyder lidt usandsynligt) er det jo ikke voldsomt med tid for årsrapport og selvangivelse. Jeg går ud fra det er nogen med årsafslutning der ikke er 31/12-2015 for så er det lidt sent.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kira:

Hej alle

Jeg har en nyopstartet regnskabs virksomhed, og er blevet kontaktet af to kunder, der spørg ind til priser på årsregnskab i et holdingselskab uden aktivitet. 

Jeg ved dog ikke ret meget om reglerne på området, da jeg normalt primært udarbejder regnskab for private virksomheder.

Jeg ved at begge har fravalgt revision.

Er der noget man skal være særligt opmærksom på ifht. årsregnskab/indberetning for holdingselskaber?

Og hvilket tidsforbrug skal man forvente?

Rigrig god dag fra Kira og WeCount.

Tag det som et konstruktivt råd, men hvis du ikke kender så meget til selskabers regnskabsregler, så skulle du måske få noget kompetence før end du tilbød at tage dig af netop dette område.

Der findes flere i din bravnche der netop har fravalgt at lave regnskaberne for selskaber, af netop samme grund.

Som erhvervsdrivende er du også ansvarlig for de ydelser du sælger, og er ansvarlig for følgerne af de eventuelle fejl du laver. Ansvarsforsikringen vil næppe dække ydelser du leverer uden nødvendig kompetence.

Når det så er sagt, så kan du jo tage kurser og uddannelser så du tilegner dig den kompetence du gerne vil levere.

Fra København
Tilmeldt 4. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Fra  WeCount Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fra min uddannelse noget viden omkring selskaber, men lige hvad angår holding selskaber er jeg lidt på ukendt område. Jeg ved faktisk ikke, hvor meget reglerne adskiller sig fra andre typer selskaber?

Jeg har endnu ikke tilbudt at påtage mig opgaverne, da jeg netop først ville undersøge, hvad det indebar. Hvis det 'bare' er et rent nulregnskab og indberetning, er der jo ikke de store ben i det...

Jeg vil få kigget på nogle kurser.

Tak for respons.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kira:

Jeg har fra min uddannelse noget viden omkring selskaber, men lige hvad angår holding selskaber er jeg lidt på ukendt område. Jeg ved faktisk ikke, hvor meget reglerne adskiller sig fra andre typer selskaber?

Jeg har endnu ikke tilbudt at påtage mig opgaverne, da jeg netop først ville undersøge, hvad det indebar. Hvis det 'bare' er et rent nulregnskab og indberetning, er der jo ikke de store ben i det...

Jeg vil få kigget på nogle kurser.

Tak for respons.

Er din viden på den selskabsretlige side, eller på den regnskabsmæssige. Der er højere krav til regnskabsaflæggelsen for kapitalselskaber end der er til enkeltmandsvirksomheder.

Normalt indarbejdes resultatet i datter i holdingselskabets regnskab. Herudover kan der også ligge omkostninger i holdingselskabet til lovpligtig arbejdsskadeforsikring (hvis ikke tegnet sammen med datter), evt renteudgifter på lån fra ejere etc.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)