Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af udstyr - skal man lave et I/S?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har været selvstændig gennem et par år, og nu er min kæreste også startet som selvstændig. Da vi bor sammen, kunne det være meget rart hvis vi kunne deles om fællesudgifter i forbindelse med vores firmaer. Ting som internet, papir, kuverter, frimærker, printer/forbrug osv. osv.

Som det er lige nu, ejer mit firma alt dette udstyr, og min kærestes firma bruger det så bare gratis. Men lad os sige at f.eks. vores printer står af, og vi skal have en ny, hvordan gør vi så det?

Jeg tænkte at hvis vi lavede et I/S, så kunne vi have alt samlet et sted, og så bare fakturere de to andre firmaer derfra, så I/S'et går i nul. Det vil også have den fordel, at vi kun behøver en erhversforsikring.

Er der andre måde at gøre dette på? For umiddelbart synes jeg det virker lidt stift at have 3 firmaer, bare for det :)

Gode hilsner - og på forhånd tak
Christoffer Kjølbæk 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:27

Den nemme løsning er vel at købe eks. printeren og lade det ene firma betale denne. Herefter kan sendes en faktura på halvdelen af beløbet til det andet firma.

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 17:34

Vil det være ok i forhold til Skat? Og vil man også kunne gøre det mht. internetforbindelse?

Den skal iøvrigt deles i tre, en del til hvert firma og en til privat. Kan man så også bare sende en faktura til "os" privat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Hej!

Jamen fordel udgifterne i de dele, der skal være, skriv reging til de involverede virksomheder, og tager den

private andel via mellemregningen/egenkapitalen.

Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 18:38

Det vil jeg gøre, takker for hjælpen :)

Og lige et sidste spørgsmål, jeg er ikke den store bogføringshaj, så når du skriver "tager den private andel via mellemregningen/egenkapitalen". Hvordan så det?

/Christoffer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)