Hej Jeg har været selvstændig gennem et par år, og nu er min kæreste også startet som selvstændig. Da vi bor sammen, kunne det være meget rart hvis vi kunne deles om fællesudgifter i forbindelse med vores firmaer. Ting som internet, papir, kuverter, frimærker, printer/forbrug osv. osv. Som det er lige nu, ejer mit firma alt dette udstyr, og min kærestes firma bruger det så bare gratis. Men lad os sige at f.eks. vores printer står af, og vi skal have en ny, hvordan gør vi så det? Jeg tænkte at hvis vi lavede et I/S, så kunne vi have alt samlet et sted, og så bare fakturere de to andre firmaer derfra, så I/S'et går i nul. Det vil også have den fordel, at vi kun behøver en erhversforsikring. Er der andre måde at gøre dette på? For umiddelbart synes jeg det virker lidt stift at have 3 firmaer, bare for det :) Gode hilsner - og på forhånd tak |
Den nemme løsning er vel at købe eks. printeren og lade det ene firma betale denne. Herefter kan sendes en faktura på halvdelen af beløbet til det andet firma.
Vh
Peter