Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen løn og ingen fagforening !!!!! Hjælp !

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

fik 110 i timen. og var der fra 8-17 mandag til fredag 30 min. pause

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13

arguins:

John, det har han vist også gjort!

Det går lidt for hurtigt nogen gange med at besvare!

eller det er dårligt / uklart forklaret - 

mikpp:

Jeg mangler løn for de timer jeg arbejde i denne her måned. fra den 1 til den 12 (87 timer) men han mener at dem skal jeg ikke ha' da jeg jo har holdt ferie

Og start indlæget

mikpp:

Jeg har arbejde i 2 måneder og 10 dage juni juli og 10 dage i aug. Jeg havde 193 timer i juni, men fik udbetalt for 160 timer den 30 juni. I juli holdt firmaet ferie lukket i uge 28 og 29,  den 29 juli fik jeg kun løn for de dage jeg arbejde i juli + de 33 timer jeg manglede fra juni. SÅ INGEN LØN FOR FERIEN.

jeg læser det som klage over INGEN LØN FOR FERIEN ?-

og som at der måske har været dikteret ferie i den periode, så han faktisk ikke har arbejdet -  var ansat - men holdt ferie. HVIS han har arbejdet er det klart han skal have pengene, men så er det da mystisk at arbejdsgiveren siger han har holdt ferie - og han også selv siger "INGEN LØN FOR FERIEN" - ?

HAR han arbejdet skal han have løn og det burde være ret let at forklare arbejdsgiveren, har der været dikteret ferie efter alm regler - den tid han var ansat (jo eneste forklaring på at arbejdsgiveren hævder han har holdt ferrie?), skal han ikke have betaling

Det kan jo ikke være svært at vise arbejdsgiveren hvor mange timer man har arbejdet - så svaret ikke er, at man holdt ferie

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 16
Skrevet kl. 16:21

Altså firma havde lukket uge 28 og 29, jeg fik ikke løn for de uger det er helt fint. 

uge 31 og 32 arbejder jeg og bliver fyret fredag i uge 32. men før ikke løn dag chefen min at nu har jeg holdt ferie uge 28 og 29 og så er vi kvit.

ase ville ikke hjælpe mig, heller ikke krifa. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30

mikpp:

Altså firma havde lukket uge 28 og 29, jeg fik ikke løn for de uger det er helt fint. 

uge 31 og 32 arbejder jeg og bliver fyret fredag i uge 32. men før ikke løn dag chefen min at nu har jeg holdt ferie uge 28 og 29 og så er vi kvit.

ase ville ikke hjælpe mig, heller ikke krifa. 

Ja det lyder vrøvlet  hvis du ikke har fået løn uge 28 og 29 og så HAR arbejdet uge 31 og 32 og ikke fået løn, fatter ikke hvordan chefen får blandet det at du holdt ferie ind, med mindre han tror du fik løn de to ferieuger og det skal dække arbejdet uge 31 og 32?

Du er ikke i fagforening forestiller jeg mig, så vel derfor de ikke vil hjælpe i ASE og Krifa - Da der så nok ikke er hjælp den vej, og hvis du er sikker på, du hverken har fået løn for ferieugerne 28 og 29 (fordi arbejdet måske bare forsatte med at betale) eller for arbejdet uge 31 og 32, så må du jo skrive det til arbejdsgiveren - så han forstår hvis du har arbejdet gratis i 2 uger - og meddele, at du eller trækker den i retten - som så må være som små sag for ikke at blive for dyr - men være lige sikker på I ikke misforstår hinanden først

vh John Hannover

Tilmeldt 30. Aug 16
Skrevet kl. 16:42

Jeg er sikker i at jeg ikke fik løn i ferie og så jeg self. ikke skulle have. Men hvem skal jeg kontakte. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45

hvis du ikke kan få chefen med på at forstå, at du ikke har fået løn ved fejl under ferie og heller ikke så for de to ugers arbejde bagefter - (lyder stadigt som misforståelse) og du ikke har fagforening, så er det nok ikke let at få nogen andre, end retten til at tage den

Jeg synes stadigt det lyder som om, din chef TROR du har fået løn for ferien 28-29 (måske ved fejl) så det er nok det letteste håb, hvis du kan vise ham ved lønsedler, at det har du bestemt ikke. Ellers nok retten

vh John Hannover

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Find ud af om der er noget gratis advokathjælp i din by, og bed dem om at formulere et brev til arbejdsgiver, som ikke er til at misforstå.

Tilmeldt 30. Aug 16
Skrevet kl. 17:08

Cookie - John Hannover:

hvis du ikke kan få chefen med på at forstå, at du ikke har fået løn ved fejl under ferie og heller ikke så for de to ugers arbejde bagefter - (lyder stadigt som misforståelse) og du ikke har fagforening, så er det nok ikke let at få nogen andre, end retten til at tage den

Jeg synes stadigt det lyder som om, din chef TROR du har fået løn for ferien 28-29 (måske ved fejl) så det er nok det letteste håb, hvis du kan vise ham ved lønsedler, at det har du bestemt ikke. Ellers nok retten

vh John Hannover

Jeg har jo talt med ham hvor han samtidig flippede ud. Jeg tror at det fordi han mener at jeg skal gøre mig "fortjent" til at have ferie og de 2 uger i aug. er for den tid jeg ikke arbejdet i ferie. JA HAN ER MEGET SÆRLIG, OG DET SYNES DE ANDRE DER ARBEJDER DER OGSÅ. Og jeg har fortalt mange gange at jeg jo ikke har fået løn for de 2 ugers ferie. Men han ville stadig ikke udbetale løn for dem jeg mangler i aug.

Tilmeldt 30. Aug 16
Skrevet kl. 17:11

Fru Hartmann:

Find ud af om der er noget gratis advokathjælp i din by, og bed dem om at formulere et brev til arbejdsgiver, som ikke er til at misforstå.

Hvad med den mobileretshjælp?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24

prøv dem - men uanset hvad er problemet nok at du jo så skal have alle dokumentationer klar som tydeligt viser netop manglende løn i 28 og 29 og så heller ikke for de 14 arbejdsdage OG at de jo ikke kan andet end sige om du har synes at have ret - og måske råde dig til at evt lægge sag an. De tager den ikke med arbejdsgiveren eller i retten

Du er stensikker på, at du har forklaret og vist din tidl chef, at du IKKE fik løn i ferieugerne 28.-29 som han tror . og heller ikke så for de to arbejdsuger, for det var jo langt lettest, hvis du kunne vise det er misforstået

vh John Hannover

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)