Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provision - hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er ved at strikke en provisionsaftale sammen til en sælger der er med på idéen. Spørgsmålet herfra er blot om der er nogle forhold jeg skal være opmærksom på. Her tænker jeg specielt på om sælgeren skal være momsregistreret for at modtage provision. Endvidere vil jeg også sikre mig at jeg ikke pludselig hænger på andre ydelser som feriepenge og lign.

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:57
Business Danmark har nogle standardaftaler - såvidt jeg husker "Handelsagentaftaler" (- for deres medlemmer, som er din juridiske modpart, men kan sikkert bruges til inspiration. Den rummer bl.a. at provision ikke udbetales hvis kunden ikke betaler og andre forhold)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 10:57

Hej.

En sælger skal ikke være momsregistreret for at modtage provision. Du skal være opmærksom på at al indkomst sælgeren har hos, skal vedkommende have feriepenge af. Ellers er der ikke nogle ydelser udover hvad der ellers er alm. funktionærløn.

Hvis sælgeren arbejder freelance for dig, kan han være provisionslønnet, og du dermed køber en ydelse af ham - dvs han skriver en faktura hver måned, og så afholder han selv sine feriepenge, skat mv.

Håber du kan bruge det

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)