Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RMA-system, evt. outsourcing

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi står og mangler et RMA-system som kan håndtere vore reklamationer. Det gælder både reklmationer i forhold til defekte produkter, men også i forbindelse med forsinkede og beskadigede forsendelser.

Kravene til systemet er:
- Kunderne skal have mulighed for at logge ind og se status på deres sag
- Kunderne skal have mulighed for at få tilsendt e-mails når der er nyt i sagen (samt framelde sig e-mails)
- Vi skal kunne logge ind og ændre status på sagen når der er nyt fra vore samarbejdpartnere
- Vi skal kunne skrive interne oplysninger, som ikke er tilgængelige for kunden
Systemets front-end skal kunen integreres i vores nuværende shop (DanDomain asp)

Inden systemet skal sættes op vil der selvfølgelig blive lavet en udførlig kravspecifikation.

Jeg har søgt på nettet, men har ikke kunen finde frem til et system der kunne håndtere vores krav. Er der nogen der kender et system som kan håndtere det?

Jeg har ikke selv erfaring med programmering i asp. Jeg har overvejet at outscource programmeringen evt. på rentacoder.com eller lignende. Er dette noget i vil fraråde mig da jeg ikke har erfaring med programmering, eller vil det ikek være et problem?

Hvad er prosen typisk for en uges arbejde på rentacoder? Og hvor lang tid vil i vurdere det vil tage at lave et system som ovenstående?

På forhånd tak

Hans

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:32

Hej Hans

Du skal nok regne med minimum 14 dages udvikling hvis ikke der skal gåes på kompromis med kvaliteten. Bemærk her at det ikke betyder at der går 14 dage fra bestilling til levering, men at der er 14 dages faktisk udviking indvoldveret, og det vil der også være selvom en anden virksomhed tilbyder dig at gøre det hurtigere, så vil de sidste timer / dage bare komme på i form af reperationer senere hen ;)

Du skal være velkommen til at hive fat i mig hvis du vil videre med ideen, tlf 405 11 627 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:55

Hej Hans

Vi har i gennem længere tid benyttet udlands arbejdskraft. Vi er i et netvært af udvikler som vi er meget glad for.

Ikke alle, men de fleste som har brugt folk fra indien, korea, usa, polen osv..  er godt med begræsninger, de udføre kun det uarbejde ordeligt hvis men er efter dem konstant, der skal sendt et MEGET specificeret kravspec, samt screenes af alt hvad det skal laves. Tænkt på det på den her måde - de skal IKKE tænke bare udføre. De kan nemlig ikke finde ud af at tænke for et eller andet årsag. Mit personligt erfaring er nu ved at være at hvis jeg SLET IKKE kan få en der kan gør det for mig her i DK så tage jeg chancen for at få det lavet, ellers no way, da vi ofte ser at løsning er ca 50% når i deres øjne er 90% så skal da diskuteres og snakkes osv.. det går mange dag og timer med.

Der er self. også nogle gode udvikler men de koster næsten det sammen som her i DK, og de er godt booket, så det er primært det vi benytter pga. mangle af resurser her i huset.

Du skal regne med 14 dag til udvikligt - 7 dag til beta test, 2 dag til det enligt test.

Der findes nogle systemer jeg kender til som vil kunne dække de fleste at jeres behov. Send mig en mail (rr@webia.dk) dit kravspec. så kan jeg kigge på det og sende dig feedback.

/ Robert Radut rr@webia.dk www.webia.dk 70 20 11 04
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:03

Hej Hans,

Udfra din specifikation, vil jeg tro at vi kan udvikle et system der matcher dine krav, med en udviklingstid på 2-3 dage. Det vil i så fald blive baseret på vores platform, men sagtens kunne bruges ved siden af din eksisterende shop.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke, at det skal være så dyrt.

• Det er jo ikke et system, der skal klarer den store belastning, så koden behøver ikke være super-optimeret. Der er vel sjældent mere end et par stykker på af gangen - og det skal kodes virkelig dårlig, for ikke at kunne holde til 100 samtidig.
  • Det er ikke tophemmelige data. Så selvom sikkerheden skal være i orden, er det vel alm. kodepraksis der skal overholdes.
  • Systemet består basal set af, at kunden skal kunne indsætte data i systemet hvorefter de får en mail (forestiller jeg mig).
  • Systemet skal kunne trække ting ud på baggrund af et login.
  • Systemet skal kunne sende en mail, når firmaet skriver ny status ind.

Hvis ikke det skal integreres med databasen ved Dandomain (hvilket man nok ikke får lov til alligevel), burde den da ligge lige til højrebenet? En enkelt dags arbejde for en programmør + en dag til at diskutere med kunden.

Hvordan kan der gå 14 dage med den slags? Det er næsten 3 arbejdsuger Tongue Tied 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)