Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt i idé-fasen søger sparringspartnere, (Udvikling af små vindmøller).

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:51

Hej Lars,

Lyder interessant med dit projekt. Du nævner du eventuelt har brug for kontakt til designere.

Jeg er selv Industriel Designer med erfaring fra et par år i udlandet (London), og er interesseret i freelance projekter. Hvis det kunne have interesse, kan du slå et smut forbi min hjemmeside: lylover.com og få et indblik i hvad jeg tidligere har lavet.

Jeg har en personlig interesse i Aerodynamik, og har tidligere lavet et mindre studie-projekt omkring aerodynamiske principper og luftstrømninger.

Desværre bor Jeg ikke lige rundt om "hjørnet", men måske vi kan finde ud af noget alligevel??? Smile

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:01

Hej Lylover,

Tak for din henvendelse.

jeg vil starte med at sige at du virkelig har nogle flotte produkter i din portefølje.

Jeg er desværre ikke på nuværende tidspunkt istand til at honorer en freelance designer.

Det jeg for øjeblikket er ude efter er ligestillede samarbejdspartnere, som i fællesskab udvikler en prototype.

Du skal være meget velkommen i et sådanne samarbejde.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har i en anden tråd skrevet et indlæg om definitionen på en "husstandsmølle" og syntes næsten at jeg ville viderebringe informationen i denne tråd også.

Jeg har derfor valgt at kopiere mit indlæg ind her.:

Hej XXXXX,

Du har helt ret... de kan købes i bunkevis for "næsten" ingen penge i kina (jeg har selv en importaftale med et kinesisk firma Smile  ).

Problemet er bare at kvaliteten og virkningsgraden langt fra er hvad man burde forvente af et moderne produkt til fremstilling af energi.

Og om den er forældet... nej det er den bestemt ikke.. vil faktisk sige at den aldrig har været så moderne som netop nu og jo længere tid der går jo mere moderne bliver den Smile

Når jeg siger udvikling så er det fordi jeg har 2 forskelige koncepter som ikke endnu er brugt på små vindmøller.

Det er helt korrekt at 2 meter rotor ikke duer til meget hvis man skal have 10kw ud i den anden ende, men definitionen på en husstandsmølle er dog ikke 2 meter i diameter, men istedet "en maksimal højde på 25 meter fra fundament til øverste vingetip, 13 meter i diameter og maks 25kw output".

Det du forveksler det med er at man kan montere en mølle op til 2 meter i diameter uden byggetilladelse.

Prøv iøvrigt at læse Mikkel DiMib Svendsens Blog om emnet.:  http://www.demib.dk/vindmoeller-husstandsmoeller-495.html

Og prøv ligeledes at læse dette link som beskriver hvad en husstandsmølle er.:  http://www.dkvind.dk/fakta/pdf/P10.PDF

Når alt dette er sagt så skal det også samtidig nævnes at DK ikke på nuværende tidspunkt er det største og mest modne markede for dette produkt, hvorimod bla. Sverige og Storbritannien er rene eventyr for producenter af denne type udstyr.

Mvh

LarsN (Erfaren vindkraftmand Smile )

Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:10

Hej Lars,

Jeg kunne måske interesseret i at deltage i projektet som investor / sparringspartner, hvis det kunne have udsigter til at blive en lukrativ forretning. Jeg er ikke i tvivl om at markedet eksisterer, og det eksisterende udbud af pålidelige og driftssikre husstandsmøller er sparsomt.

Jeg har for nylig fået installeret et jordvarmeanlæg på min ejendom (< 20 km. fra Give), og overvejer i den forbindelse at tage skridtet fuldt ud og få opstillet en husstandsmølle. Jeg kunne evt. forestille mig at finansiere en prototype, mod at den opstilles på min ejendom, samtidig med at erfaringerne efterfølgende kunne danne basis for etablering af en egentlig produktion, primært med eksport for øje. Lyder det helt skævt?

Irritation over i Danmark at være tvunget til at købe dyrt og sælge billigt, samt beskatning af eget forbrug af den producerede strøm har afholdt mig fra at konkretisere mine planer om en husstandsmølle tidligere, men der findes masser af mere interessante markeder end det danske, hvor man ikke fører så tåbelig en politik.

Jeg kan ikke bidrage med tekniske input, men har stor viden og erfaring med patentansøgninger (internationalt og U.S.), hvis det skulle blive relevant. Har endvidere stor erfaring med at rejse risikovillig kapital, hvis behovet skulle være større end min egen smertegrænse, og jeg har et stort netværk at trække på hvis projektet er interessant nok. Jeg er endvidere rigtig god til at skaffe tilskud fra diverse offentlige og private støtteordninger. Konkret har jeg rejst 12 millioner kr. til et byggeprojekt for en velgørende forening, med støtte fra danske ordninger og fra EU.

Jeg ejer et strandhotel på en lille ø i Caribien, hvor hele øens strømproduktion pt. leveres fra en central diesel generator. Regeringerne i området lader ikke til at være synderligt bekymret over svineriet, men der er rigtig mange hotelejere og ganske velhavende private villa ejere, som er interesseret i vind- og/eller solenergi. Dels ud fra en miljømæssig betragtning, men også af økonomiske - og stabilitetsgrunde. Forestil dig 50 gæster der kører air condition (ofte for åbne døre)  næsten døgnet rundt, og du vil blive svimmel ved tanken om vores nuværende strømregning - og vi har bare et lille hotel! Når øens strømproduktion samtidig svigter med jævne mellemrum, giver det mareridtslignende situationer for rigtig mange ejendomsejere i området. Jeg ved godt at en hustandsmølle sikkert ikke kan dække større hotellers behov alene, men dels kan vindmølle-energi indgå som en del af en samlet løsning, og dels har det en signalværdi overfor gæsterne i markedsføringsøjemed.

Jeg er i Caribien det meste af året og kan derfor ikke være primus motor i et projekt, men jeg er i Danmark med jævne mellemrum, og kan hjælpe dig med at få struktur på projektet og få udpeget de rigtige projektdeltagere som kan bidrage til projektet, mens jeg nyder solen :-).

Jeg vil foretrække at kommunikere privat herefter, så skriv til mig på "consocia snabel-a gmail.com" hvis min profil har nogen interesse. Andre læsere med projekter indenfor miljøvenlig energi er også velkomne til at skrive.

Mvh.

Kenneth

PS: Lars, jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvorfor du ville producere en 1 kW mølle? Har jeg totalt misforstået noget, men får man meget andet end en meget dyr batterioplader ud af sådan en mølle?

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:35

Jeg tillader mig at henvise til en tråd, jeg lige har startet, hvor jeg opfordrer til at vi starter et Amino-energinetværk - for alle Aminoer som er interesserede i energiprojekter. Hvis I er interesserede, så læs:

http://www.amino.dk/forums/t/27971.aspx

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)