Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mening og økologi eller ej??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Fra  Catering Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at starte virksomhed sammen med en anden og vil gerne høre jeres synspunkter omkring vores idé og koncept.

Min idé er at starte en butik, hvor vi skal sælge smørrebrød og andre delikatesser. Det skal være god kvalitet og gode råvarer hvor mest muligt laves selv. Her har jeg så nogle overvejelser som jeg gerne vil høre jeres mening om

• Umiddelbart er idéen at det skal være økologisk. Er smørrebrød så traditionelt at det bedre kan betale sig at lave det helt almindeligt da priserne vil blive lidt højere når det er økologisk.
  • Som supplement vil vi tilbyde catering til arrangementer af forskellige størrelser. F.eks med 3 faste menuer og evt. sammensætninger efter ønske. Er det for meget at tro på vi kan håndtere begge dele? Eller bør vi fokusere på at få butikken til at køre før vi giver os i kast med cateringen?
  • Mht. udvalget af smørrebrød er det tanken at vi vil lave et mindre menukort af højere kvalitet, hvor de mindre spændende ting skæres fra
  • Hvad er jeres erfaringer med at starte virksomhed to. Vi skal drive det på lige fod, men jeg tænker mht. aflønning/andel i overskud hvis man i enkelte perioder har forskelligt antal timer. Vi har tænkt os at lave helt klare aftaler på forhånd, for at undgå så mange problemer som muligt hvis der pludselig er forskellige forventninger. Det er på ingen måde fordi vi tvivler på vi kan drive det sammen for vi har tidligere lavet forskellige projekter sammen, men blot hvad der an være af praktiske ting når man er to.
  • Hvor meget tror i der er at hente på at få lavet en god hjemmeside? Vi tænker at der måske kan være god idé med det for cateringen da det vil have en bredere målgruppe fordi det kan leveres i et større område fremfor smørrebrøddet der er mere begrænset til lokal beliggenhed. Det vil jo aldrig skade at have en god hjemmeside fremfor en mere simpel, men det er jo også et spørgsmål om at fokusere og målrette sin tid og ressourcer på de vigtigste ting.

Alle input modtages med kyshåndSmile

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nipse,

det lyder da som en god idé du har fået der. Personligt prøver vi at købe økologisk når vi kan (og har råd), det, og fedtfattige produkter er klart noget for den bevidste forbruger.

1. Jeg ville gætte på at økologien ville være en god vinkel på smørrebrøddet, der er jo en del smørrebrødsbutikker så det gælder jo om at skille sig ud. Dog kan det blive farligt hvis det presser jeres priser alt for højt op. Der er stadig grænser for hvor mange penge folk vil bruge på frokost.

2. Det er jo generelt en god idé at supplere med catering, når man nu har køkkenet til rådighed. Men jeg ville måske vente til i har et overblik over hvor tidskrævende smørrebrøddet er. Så butikken behøver ikke at være i topgear for at starte catering ved siden af, men i skal have nået at komme ind i rutinerne så i kan se om i har tid og energi til mere. Begynder i først at tilbyde catering og ender med at sige nej til kunderne når de ringer så giver i jer selv et dårligt ry. (Eller måske tænker de, damn... når de har så travlt så må det være fantastisk mad *G* )

3. Heller få gode ting, end mange halvgode. Bare sørg for at der er nok til at passe på alles smag, samt at man har mulighed for at variere hvad man spiser hvis man besøger jer ofte.

4. Jeg har prøvet at have virksomhed 1, 2 og 3 mand, og der har aldrig været nogle problemer. Bare man sørger for at få tingene talt godt igennen, fx aftale en timeløn man får for at arbejde, inden overskuddet deles. Til gengæld har jeg været ude for at nogle jeg kender har været utilfredse med hvor mange timer den anden part lagde i arbejdet når man delte lige over uden timeløn.

5. I dag er det et must at få en hjemmeside. Den kan så laves i flere niveauer. Enten kun for catering, eller for både smørrebrød og catering. Så kan man evt. tilføje muligheden for at bestille via hjemmesiden, enten til den ene eller begge dele af forretningen. Personligt vil jeg foreslå at have jeres priser på siden, man kan selvfølgelig vælge at lade være, men det er min erfaring at mange surfer direkte videre når de ikke kan se hvad det koster (jeg gør det selv).

God økologisk vind :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)