Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fraflytning af erhvervslejemål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 16. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har d. 1/8-2016 opsagt mit lejemål med 6 måneders varsel. Jeg er indforstået med at husleje skal betales i hele opsigelsesperioden medmindre lejemålet bliver genudlejet forinden. Jeg har aldrig mødt selve udlejeren og opsigelsen blev sendt via e-mail da al korrespondence forgik derfra. Jeg har ikke hørt fra dem endnu mht. bekræftelse af opsigelsen, og mailen blev også sendt med cc. Jeg har haft ringet flere gange, hvor jeg fik det samme besked at administrationen vil vende tibage til mig, som de så ikke har gjort endnu. 

Jeg vil gerne fraflytte lejemålet til d. 1, og vil gerne vide hvordan det er mht. fraflytningsrapport. Der blev ikke lavet en indflytningsrapport, og jeg overtog lejemålet som beset og skal afleveres i samme stand. Jeg har kun haft det i 2 mdr og jeg har ikke fået lavet noget om, hverken værre eller bedre. Sagen er så at der er lagt en stor depositum ind i det (over 6 mdr. leje) og jeg vil være på den sikre side at de lige pludselig ikke trække alt muligt fra til istandsættelsen. Så hvordan gør jeg det? Jeg har taget billeder af lejemålet da vi overtog den, ellers ikke andet. Og kan jeg så bare fraflytte selvom jeg ikke hører fra dem? Det er jo d. 1 snart. 

Og til sidst, måske et dumt spørgsmål, men hvordan er det mht regnskab? Jeg har et lokale som jeg betaler husleje til uden drift. Er det stadig en udgift i virksomheden? Jeg har forresten et personlig firma, så alle udgifterne bliver taget ud af egen lomme. Det er bare om andre har gode råd mht. fradrag for nu får jeg vist en kæmpe underskud. Det skal siges jeg har en anden personlig firma som jeg fortsætter med at drive, det er kun den ene her som jeg gerne vil slukke. Jeg har virkelig ikke regnet med at det ville ende sådan her i så kort en tid, men hellere stop nu før det bliver værre. 

Mange tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgangspunktet for fradrag er, at udgiften er taget for at sikre indtægten. Du kan godt have underskud, men har du slet ikke drevet noget der skulle give/gav indtægt, vil jeg mene det er problematisk.

Du kan som udgangspunkt ikke trække noget fra i f.eks. et selskab - eller i et I/S, i en anden personlig virksomhed og du kan ikke have haft flere personlige enkeltmandsviksomhmeder
Vent på om klogere hoveder svarer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 16. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du kan som udgangspunkt ikke trække noget fra i f.eks. et selskab - eller i et I/S, i en anden personlig virksomhed og du kan ikke have haft flere personlige enkeltmandsviksomhmeder
Vent på om klogere hoveder svarer.

vh John Hannover

Tak for svaret :) Jeg har selvfølgelig kun et CVR med 2 p-enheder eller SE nummer (kan stadigvæk ikke forstå forskellen på de to). Det er fordi jeg har 2 vildt forskellige ting jeg driver, hvor den ene driver jeg kun på kontoret hjemmefra, og den anden er en butik der har et helt andet aktivitet, og som ikke har med hinanden at gøre. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)