Hej. Jeg har et beløb stående på mit IVS holdingselskabs bankkonto, som en slags sikkerhed for mit ApS selskab. De står bare og laver ingenting og jeg vil derfor gerne overføre dem til en konto hos Nordnet for at investere dem. Er der nogle problemer i det udover at jeg selvfølgelig kan tabe penge på det...? Skal der stå et minimums beløb på et IVS's bankkonto eller hvordan er det? På forhånd tak! |
nej - så det kan du godt. Som du skriver kan du jo tabe dem, og sætter du dermed anpartskapitalen over styr - så skal der generalforsamling til og tages stilling til genskabelse af kapitalen osv - men om pengene står i cash i bank eller i værdipapirer eller andet er samme sagMOBDK:Hej.
Jeg har et beløb stående på mit IVS holdingselskabs bankkonto, som en slags sikkerhed for mit ApS selskab. De står bare og laver ingenting og jeg vil derfor gerne overføre dem til en konto hos Nordnet for at investere dem.
Er der nogle problemer i det udover at jeg selvfølgelig kan tabe penge på det...?
Skal der stå et minimums beløb på et IVS's bankkonto eller hvordan er det?
På forhånd tak!
Husk dine papirer skal du regnskabsmæssigt lagerbeskatte i selskabet af stigning/fald i kurs - uder over udbytter - årligt
vh John Hannover