Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spisning med kunder ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino

Jeg arbejder hjemmefra og jeg inviter derfor mine kunder ug os spise og betaler selv regninger.

skal der stå et eller andet på kvitteringen, så jeg kan trække fradrag ?

Er det nok med bong eller skal jeg skrive navn på firmaet og vedkommende ?

Hilsen

Deniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13

ja du skal skrive navnet på den du har med ud+firmanavnet for denne så du kan dokumentere formålet

Du skal bogføre på en konto der kun trækker kvart momsfradrag da man ikke må trække hele momsen fra OG beløbet på den konto skal du så tage 75% af - når året er gået og lægge til dit resultat til skat - da der også kun er kvart fradrag for omkostningen

vh John Hannover

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Bogholderi Syd Skrevet kl. 19:21

Hej Deniz

Ja, jeg vil skrive firmaets navn og vedkommende på. Så vil skat ikke være i tvivl hvis de skulle kigge dine papirer igennem. Du vil ved bespisning på restaurant med forretningsforbindelser få 25% skattemæssig fradrag og  25% fradrag for momsen.

Sig til hvis jeg skal hjælpe dig mere.

www.bogholderisyd.dk

Venlig hilsen

Sandy Mazanti

Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:04

hvis beløbet fx er 398 - hvad skal jeg så trække ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46

Deniz Kobra:

hvis beløbet fx er 398 - hvad skal jeg så trække ?

Alt for uklart - da vi ikke ved om det er med moms det du skriver

Hvis det er med moms så i hovedet, hvis det var 400 kr så var det 320 kr 0 moms 80 kr

Så var der momsfradrag kvart = 20 kr fratrækkes i moms og tilbage er 280 kr hvor du i årsregnskabet skal lægge de 75% til = du skal lægge 210 kr til dit resultat så du kommer af med skat af disse 210 kr også
Dit fradrag er så alene 20 kr moms og 70 kr udgift når du er færdig - resten har du selv betalt

De 70 kr giver ca fradrag på 28 kr + momsens 20 kr = ca 48 kr får du retur og 352 kr har du selv betalt af egen lomme

Det forudsætter så at du kan begrunde det forretningsmæssigt, og det ikke er din kone eller far du har med ud tilmed

Jeg synes du skal knytte en online bogholder til dig, hvis du skal spørge om hvert beløb me mon ikke du kan regne den ud.- ud fra eksemplet med de 400 kr

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)