Goddag kære Aminoer
Mig og nogle kammarater er ved at starte en anmelder side hvor brugerne så har mulighed for at anmelde diverse produkter, ja der findes sikkert flere hundrede lignende sider, men da vi selv tror på at vi kan gøre det og komme med prikken over i'et. Det skal siges vi har fået et rimelig godt domæne.
Men mit spørgsmål går altså ud på. Må jeg godt anmelde fx. Webshops uden at shoppen ved det?. eller hvad med film?. det er bare nogle tilfældige jeg her udspørger om, for vi er sådan set ikke klar over det. Det er selvfølgelig det med ytringsfrihed i Danmark, men skal jeg være ærlig så er jeg skam ikke så meget inde i det. Håber nogen af jer kan hjælpe.
Mvh Thomas Ø |
Hej Thomas,
Jamen du må selvfølgelig kalde alle for ostehøvl, uden at det skal koste dig hoved eller 200 kameler ;)
Men det at anmelde en shop, uden at have handlet der - er vidst meget dårlig skik.... ligesom at anmelde film man ikke har set. Har du set nogle af de fora hvor de snakker om film der ikke har været i biografen endnu? Der kan man altså snakke om usaglig diskutioner :D
Så "at må" - bliver ikke noget problem... men I kan nok komme i klemme bl.a. meget sure folk, hvis man ikke sørger for at holde sine ting saglige.
Nu spørger du også om 2 vidt forskellige ting - og jeg vil umiddelbart ikke tro tingene kan gå hånd i hånd, så jeg håber I har gjort jer nogle overvejelser om jeres målgruppe, produkter, argumentation, "rating-system", definitioner på karaktere/anmeldelser etc etc....
Håber det var nogle af de svar I ledte efter.... god vind :)