Min kundes, kunde (jeg er bogholder, min kunde er tømrer og hans kunde er privat person) har idag fået lavet en terrasse i hans lejeboligs have. Ved tilsendelse af faktura fra tømrer til kunde, beder kunde ham om at skrive udlejning af materialer, på fakturaen og ikke f.eks. opsætning af terrasse. Dette er hans revisor der har bedt ham om dette, så kunden kan ikke selv fortælle hvorfor det lige skal være denne tekst. Træ'et har kunden selv købt og tømrer har derefter bygget den. Så hvorfor denne tekst når det egentlig bare er en helt alminde opgave for en tømrer? Hvad vinder kunden på dette og evt. hvad taber tømrer på dette? Eller omvendt. Kan også være det absolut ingen betydning har. Det undrede mig bare at der skal stå udlejning på fakturaen. |
Uden en rigtig god forklaring ville jeg ikke købe den med udlejning - lyder som forsøg på noget skatteunddragelse - så jeg ville bare fakturere helt som det er - opførelse af terasse
Hvorfor skulle din kunde skrive falsk tekst og risikere for at få ballade for medvirken til skattesnyd
vh John Hannover