Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har et IVS og ønsker nu at lukke virksomheden. Virksomheden skylder ikke penge til hverken banker, leverandører eller SKAT, men skylder penge til mig personligt som ejer af virksomheden, da jeg har lavet udlæg for virksomheden.

Kan jeg lukke virksomheden, uden at melde mig konkurs

Er der endvidere nogen der kan komme med en simpel step-by-step guide for hvordan man griber lukningen af en virksomhed an? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33

først skal du vel bare lade selskabet betale dig de penge ud som du har lavet udlæg for. Er det et egentligt lån, så skulle det være oprettet som kortfristet lån og der skulle være markedsrente som selskabet skulle have fradrag for og du skulle beskattes af - I alle fald, få de penge tilbage først

Så - forudsat du ikke har nogen form for gæld overhovedet, så kan du lukke ved erklæring. Viser det sig siden at der var gæld, vil den så være dit personlig ansvar.

Du skal have et nyt "regnskab" (så skat kan forstå du ikke har et overskud til skat i det) og du skal have erklæring fra skat på, at du så ikke skylder skat penge. Med den erklæring kan du gå videre med at lukke dit IVS. Med samlet ventetid osv, kan det erfaringsmæssigt tage alt mellem 5 og 10 måneder. Du kan naturligvis betale dig fra arbejdet ved at gå til en revisor

Efter lukningen vil provenuet var dit (de penge der er) og er det mindre end det du stiftede for - så er der fradrag i aktieindkomst for tabet, og er det mere end det du stiftede for, er der skat af aktieindkomst af gevinsten

Læs i dette link om de tre måder at lukke et selskab på, og hav fokus på lukning ved erklæring http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:16

Hej John. 

Mange tak for svaret. 

Nu er det sådan at min virksomhed er i underskud og jeg kan således ikke tilbagebetale pengene.

Kan jeg derimod indskyde mere kapital i selskabet og derved tilbagebetale udlæggene, således virksomheden ikke længere har en gæld til mig personligt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24

Becky:

Hej John. 

Mange tak for svaret. 

Nu er det sådan at min virksomhed er i underskud og jeg kan således ikke tilbagebetale pengene.

Kan jeg derimod indskyde mere kapital i selskabet og derved tilbagebetale udlæggene, således virksomheden ikke længere har en gæld til mig personligt? 

det vil da ikke gøre forskel - det skal jo være skattede midler og vil jo så være dig selv der betaler sig selv med skattede midler. Hvis der ikke er til at betale dig dit lån tilbage - så er der faktisk jo også en kreditor i selskabet - som så ikke er så farlig da du næppe vil sagsøge dig selv - Jeg kan ikke lige på stående fod sige hvordan du bedst bringer gælden til dig selv ud så Jeg synes du skal gi en revisor lidt for at se et nyt regnskab og så lukke det

Er der ikke til at betale din lån tilbage så vil pengene være tabt og samme vil kapitalen så formentlig - med fradrag for det tab - som så ikke er så meget værd hvis det er et 1 kr IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)