Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange testere skal jeg bruge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Når man skal igang med udviklingen af et nyt koncept eller software, hvor mange frivillige testere af beta version og for den sags skyld også til andre løbende opdaterunger, skal man have anskaffet, før summen af den konstruktive feedback man modtager, begynder at blive retsigende for hvad målgruppen vil efterspørge (det blev en lang sætning...). 20? 30? 40? Måske mere eller mindre?

Der er tale om et 100% gratis debat forum, men da jeg ikke har prøvet noget lignende før og har ikke kunnet finde noget på nettet, så er det også bare et helt generelt spørgsmål. Dvs. det ikke er produkt eller branchebestemt. Jeg er meget nysgerrig. 

Mvh. 
Esben.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:01

Hej Esben

Der er selvfølgelig ikke noget endegyldigt svar på dit spørgsmål. Jeg tænker, at det ville være en god ide, hvis du fik mange testere ind. En ting er, at du får en MASSE feedback, og en anden ting er, at du - hvis jeres forum er godt - så bliver de forhåbentlig fortsat brugere af siden, når I går 100% online. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 21:09

Hej Kasper,

Jeg talte med en herre på FB, han nævnte sådan set det samme, men også at 5 super engageret testere kan være bedre end 20 halv engageret og det er der jo alligevel noget om. Jeg tror jeg skyder problemet lidt til side, for som jeg kan forstå, så er der ikke en rettesnor for hvordan man håndtere den fase. 

Hvad gjorde du/I på din jobportal da I udviklede det?
Har desuden set dig igen og igen, derfor har jeg forsøgt at finde dig på linkedin, er jeg blind, for jeg kan ikke finde dig?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:44

Hej Esben

Jeg skulle meget gerne være til at finde på LinkedIN - tjek evt. link i min profil på Amino... Eller klik her.

Da vi startede jobportal, der valgte vi at tage en hel by - Silkeborg - til at agere testperson. Virksomheder, jobsøgende osv.. osv.... Vi spurgte dem alle, så vi kunne få en masse feedback. Det gjorde hele tiden, at det, jeg eller mine udviklere troede var smart, blev enten be- eller afkræftet af de testpersoner. Derfor fik vi meget mindre spildtid. 

Og ja, du har fuldstændig ret i, at kvalitet overvinder kvantitet i dette tilfælde. Jeg tænker også, at hvis I skal starte et forum op, så skal der være en vis trafik og aktivitet, før det er noget værd. Så derfor er I nok alligevel nødt til at få en del ind, før siden rigtig kommer på benene. :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)